Aug elektroskrejriteņu vadītāju izraisīto pārkāpumu skaits

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Aizvien lielāku popularitāti dažādās Latvijas pilsētās iegūst elektroskūteru nomas pakalpojums. Vairāk kļūst arī uzņēmumu, kuri šādu pakalpojumu piedāvā, un aug arī pašu braucamrīku skaits. Tas gan nozīmē arī dažādu pārvietošanās un to novietošanas pārkāpumu pieaugumu. Tikmēr skrejriteņu nomas uzņēmums novērojis – jo ilgāk konkrētā pilsētā pakalpojums pieejams, jo labāka kļūst šo braucamrīku lietotāju braukšanas un parkošanās kultūra. 

Aug elektroskrejriteņu vadītāju izraisīto pārkāpumu skaits
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Šogad krietni audzis ar elektroskūteriem izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits. Avārijās arī vairāk cietušo. Krietni vairāk aizturēti arī iereibuši elektroskrejriteņu vadītāji, un tieši braukšana kunga prātā, kā arī pasažieru pārvadāšana ir biežākie ar elektroskūteru izmantošanu saistītie pārkāpumi. Valsts policijas satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis skaidro – policija fiksē arī ar skrejriteņu novietošanu saistītus pārkāpumus, taču to ir mazāk.

"Mēs esam novērojuši, ka atsevišķās vietās tie tiek novietoti vietās, kas traucē gājējiem iekļūšanai kādā ēkā vai iebrauktuvē, bet salīdzinoši mēs nevarētu teikt, ka mēs saņemam šādu informāciju bieži no iedzīvotājiem. Vairāk tie ir tādi zvani, kad iedzīvotāji uz emocijām sūdzas, ka nav iespējams tikt garām ar bērnu ratiem vai kādā konkrētā ēkas iebrauktuvē, bet šobrīd speciālas atbildības nav likumdošanā," stāsta Juris Jančevskis.

Arī Rīgas Pašvaldības policija saņem sūdzības, taču kārtības sargu pārstāvis Toms Sadovskis uzsver – diemžēl šobrīd pašvaldības policijai ir ierobežotas iespējas pārkāpējus sodīt.

"Mēs esam tiesīgi kontrolēt tikai dažus no pārkāpumiem, bet ne visus. Piemēram, mēs varam kontrolēt, vai netiek braukts pie sarkanās gaismas, bet mēs nevaram paši piemērot sodu par to, ka brauc kopā ar pasažieri. Mēs varam par to aizrādīt, mēs varam šo informāciju piefiksēt, bet tā ir tāda lieta, kur lēmumu teorētiski varētu pieņemt uz vietas, ja mums juridiski būtu šāda iespēja," skaidro Sadovskis.

Valsts policijas satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis gan saka, ka šobrīd Valsts policija kopā ar Iekšlietu ministriju strādā pie pašvaldības policijas pilnvaru palielināšanas šajā jomā. Tikmēr viena no pakalpojumu sniedzējiem, uzņēmuma “Fiqsy” vadītājs Māris Avotiņš Latvijas Radio atzīst – “Fiqsy” skūteru nomu piedāvā Rīgā un vairākās pilsētās Zemgalē, un novērojums ir šāds – elektroskrejriteņa pakalpojuma izmantotāju kultūra aug atkarībā no tā, cik ilgi pakalpojums pieejams pilsētā.

"Parasti pirmajā gadā ir daudz vairāk cilvēku, kas grib izmēģināt un palauzt. Un tad viņi arī patiesībā ir tie, kas rada to slikto auru, jo viņi arī tos parasti pamet kaut kur. Vai mēģina kaut kur zālē iestumt, savukārt tiem, kuri lieto jau otro – trešo gadu, tas jau ir kļuvis kaut kas dabisks, saprotams. Viņi, iespējams, jau saņēmuši kādu zvanu vai ziņu no mums. Tā kultūra, īpaši novietošanas, uzlabojas, kad pakalpojums kļūst ikdienišķs," uzsver Avotiņš.

Tikmēr Rīgas ielās uzrunātajiem ir dažāds viedoklis. Kādam elektroskūteri traucē, kādam – ne.

Valsts policijas satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis aicina – ja iedzīvotāji redz kādus pārkāpumus, piemēram, nepareizi novietotus elektroskrejriteņus, vēlams mēģināt sazināties ar konkrētā braucamrīka iznomātāju, jo komersants vislabāk un ātrāk var noskaidrot pārkāpēju un ar viņu sazināties.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti