Auces vidusskolas pagalmā viens aiz otra ierodas seši autobusi, lai mājās nogādātu attālāk dzīvojošos skolēnus. Autobusiem visos maršrutos lielākoties jābrauc pa grants ceļiem, kas autovadītājiem arī sagādā lielākās galvassāpes.
“Salīdzinoši, kā pagājušajā gadā bija, kad arī pa lauku vajadzēja braukt, tad šogad jau ir ļoti labi, jo arī ziema nav bijusi, un pašreiz ir labs ceļš. Tas, ka ziema nav bijusi, mums ir pluss, jo ceļi nerūgst, uz doto brīdi arī vēl nelaižas vaļā,” stāsta skolēnu autobusa šoferis Raimonds Ozoliņš.
Vissliktākais ceļš pašlaik esot 40 kilometru garajā maršrutā, kas ved uz apdzīvoto vietu ''Putras''. Par Eiropas naudu uzklātais asfalta segums beidzas jau pēc pāris kilometriem. Tālākais ceļš ved pa pašvaldībai un valstij piederošiem grants ceļiem.
Pašvaldības izpilddirektora vietnieks Guntis Šēfers, kas šoreiz aizvietojot remontzonā Jelgavā esošo šoferi, stāsta, ka ikviens autobusu remonts izmaksājot vismaz 1000 eiro. Un tādi nepieciešami visai bieži.
“Jo sliktāki laika apstākļi, jo biežāk lūst transports. Jo sliktāki laika apstākļi, jo bērni ilgāku laiku pavada autobusā,” saka Šēfers.
Pašvaldības ceļiem finansiālo iespēju robežās cenšoties izveidot notekgrāvjus, bet rekonstrukcijai naudas neesot. Vēl sliktākā stāvoklī ir vietējas nozīmes valsts ceļš. 6. martā tas gan greiderēts, tomēr joprojām uz tā ir ūdens, un pats ceļš vairāk atgādina dubļainu bļodu.
“Latvijas Autoceļu uzturētājs” rakstiskā komentārā informēja, ka autoceļam Vītiņi-Vadakste 2019./2020. gada ziemas sezonā noteikta C uzturēšanas klase. Bet, tā kā šis posms ir avārijas stāvoklī, nodrošināt atbilstošu ceļa stāvokli neesot iespējams, un veiktajiem uzturēšanas darbiem nav ilglaicīgs efekts.
No Satiksmes ministrijas aizvien biežāk dzirdami plāni par vietējas nozīmes ceļu nodošanu pašvaldībām. Guntis Šēfers gan netic, ka tas situāciju varētu uzlabot: “Ja mēs sakām tagad neargumentēti, ka ceļš kļūs labāks tikai tāpēc, ka to tagad administrēs vai uzraudzīs Dobeles novads, tie ir klaji meli. Mana dzīve šeit ir kopš dzimšanas, tas ir 60+ gadi, un brīnumi nenotiek.”
“Latvijas Valsts ceļu” pārziņā ir apmēram 13 000 kilometru vietējās nozīmes ceļu. Šogad remontdarbi plānoti 20 ceļu posmiem, starp kuriem ceļa Vītiņi-Vadakste nav.