Covid-19 pandēmijai ir bijusi liela ietekme uz mācību kvalitāti. Īpaši Latvijā, kur attālinātās mācībās skolēni pavadījuši vienu no visilgākajiem laikiem starp Eiropas valstīm.
Vērojams vidēji 30–50% apgūtā satura samazinājums atkarībā no vecumposma. Vidējā izglītībā gan ir neliels satura zudums, bet jaunākiem bērniem tas ir lielāks, pastāstīja Ozols.
Lielākie izaicinājumi saistās ar prasmēm. Tas ir būtiski mūzikas, mākslas un sporta skolām, kā arī profesionālās izglītības iestādēm. “Viss tas, kas ir bijis praktiski klātienē, bijis ļoti ierobežoti,” norādīja Izglītības kvalitātes dienesta pārstāvis.
Šajā mācību gadā Izglītības kvalitātes dienests rosina iekavēto atgūt ar individuālu pieeju un rūpīgi diagnosticējot.
KONTEKSTS:
Pagājušajā mācību gadā 7.–12. klašu audzēkņiem mācības attālināti notika jau kopš rudens brīvlaika. Pēc ziemas brīvlaika arī jaunāko klašu skolēni atsāka mācības attālināti. Vēlāk bija ieviests "reģionu princips", ļaujot pašvaldībās ar zemāku saslimstību ar Covid-19 atsākt mācības klātienē.
Šogad septembrī mācības atsāksies klātienē. Šim mērķim ir izstrādāti principi, kas paredz organizēt mācības arī pie augstas Covid-19 saslimstības, atteikties no reģionu principa – tad, ja situācija skolā ir laba, ļaut turpināt mācības arī tad, ja novadā ir augsts Covid-19 inficēšanās risks. Tāpat IZM plāns paredz ļaut skolas vadībai lemt par mācību procesa norisi.