Dienas ziņas

Rīgā atliek nekustamā īpašuma nodokļa samaksu

Dienas ziņas

Drošības pasākumus ievieš arī tirgū

Attālinātās mācības norit arī speciālajās skolās

Attālinātās mācības norit arī speciālajās skolās

Attālinātās mācības ir nopietns pārbaudījums mācību iestādēm, kurās izglītojas bērni ar garīga rakstura traucējumiem. Lai šiem bērniem nodrošinātu attālinātās mācības, daudz lielāka atbildība jāuzņemas vecākiem.

Amatas novada Spāres pamatskolā ikdienā mācās bērni ar garīgas attīstības traucējumiem un smagiem garīgas attīstības traucējumiem. Saņemot ziņu, ka līdz ar Covid-19 vīrusa izplatību valstī izsludināts ārkārtas stāvoklis, kā dēļ tiek slēgtas skolas un mācības notiks attālināti, pedagogi visvairāk raizējušies, kā to pieņems bērni ar smagiem attīstības traucējumiem.

"Viņiem tā jau ikdienā katram ir individuālais plāns, pedagogs strādā individuāli. Un kā tiks nodrošināta šī attālinātā mācība, ņemot vērā, ka vecākiem ir arī jāstrādā, un kāda būs vecāku ikdiena," satraucās Spāres pamatskolas direktore Rita Bukovska.

Speciālo priekšmetu pedagoģe Līga Atvase, kura apmāca četrus bērnus ar smagiem garīgas attīstības traucējumiem, stāstīja, ka jau ikdienā ar bērnu vecākiem sazinās pat vairākas reizes dienā, informējot par audzēkņu veselības stāvokli un mācību procesu.

Mācības šādiem bērniem pārsvarā notiek, darbojoties praktiski, jo izglītošanās pamatmērķis ir bērniem sniegt pašaprūpes, kā arī sociālās prasmes. 

Šobrīd pedagoģe sagatavojusi dažādus uzdevumus, kurus bērnu vecākiem nosūtījusi, izmantojot "WhatsApp" lietotni vai e-žurnālu "Mykoob".

"Mājturībā sāk ar savu rotaļlietu kārtošanu. Pagalmā bērniem darboties ļoti patīk – gan zariņus lasīt, gan kaut ko praktisku darīt, gan arī palīdzēt virtuvē, ļoti patīk darboties," sacīja Atvase.

Vienpadsmitgadīgā skolas audzēkņa mamma Diāna Gablika no Līgatnes stāstīja: 

Ja līdz šim par dēla attīstību rūpējusies kopā ar skolas pedagogiem pēc individuāli izstrādāta mācību plāna, tad šobrīd smagākais ir tas, ka bērnam nav iespējams saņemt speciālistu konsultācijas.

"No manis kā mammas puses viss notiek un skolotāji rūpējās, lai ir, ko darboties un ir iemaņas, ko attīstīt. Bet cik dēls no tā šobrīd iegūst... Nu viņam ir grūti, jo ierastā dienas režīma vairs nav. Tas rada trauksmi, bet iespēju robežās mēs darbojamies," stāstīja Diāna Gablika.

Jau šobrīd pedagogi secina, ka vecākiem, kuri regulāri sadarbojas ar skolu, vadīt bērnu attālināto mācību procesu ir vieglāk. 

"Tie vecāki, kuri ir darbojušies ikdienā, ir veidojuši dienas plānus arī sestdienās, svētdienās, tiem vecākiem ir krietni viegāk. Ir jau izveidojusies sistēma, viņi zina, kas jādara, tur viss notiek. Bet tie vecāki, kas ir paļāvušies tikai uz skolu, ka viss ir skolas atbildība, tiem varētu būt grūti," atzina Spāres pamatskolas direktore.

Pedagogi ir gandarīti, ka šobrīd arī vecāki ir izveidojušas vairākas "WhatsApp" grupiņas, kurās regulāri sazinās par attālināto mācību procesu, dalās pieredzē un iedvesmo cits citu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti