Atsākoties braukšanas nodarbībām, autoskolās grafiki aizpildījās rekorda ātrumā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Jau nedēļu ir atkal atļautas transportlīdzekļu vadīšanas apmācības B kategorijā, kā arī atļauts klātienē kārtot noslēguma pārbaudījumu braukšanā. Pārrāvums praktiskajās nodarbībās autoskolās ir bijis trīs mēnešus. Tiesa, šobrīd praktiskās nodarbībās klātienē nevar piedalīties visi, kuri vēlas tikt pie autovadītāja apliecības, bet gan tikai tie, kas mācības sākuši līdz pagājušā gada 20. decembrim, kad ieviesa ierobežojumus.

Autoskolās braukšanas nodarbību grafiki aizpildījās rekorda ātrumā
00:00 / 03:32
Lejuplādēt

Latvijas Radio aptaujāto autoskolu pārstāvji atzina, ka interese par vadīšanas apmācībām klātienē no klientiem ir liela.

“Mūsu skolā ir elektroniskais grafiks, lai pierakstītos uz braukšanām. Faktiski šis pusmēnesis, kas bija pieejams martā, aizpildījās jau pirmajā dienā,” pastāstīja Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

Taču ierobežojumu dēļ braukšanas instruktoriem nav pilnas darba dienas. Viņi var pasniegt tikai piecas nodarbības dienā, kas ir krietni mazāk, nekā tas bija normālos apstākļos. Un tomēr apmācību auto ir atgriezušies satiksmē.

“Šodien jau saņēmu no saviem kolēģiem īsu komentāru par sajūtu, ka pārējie satiksmes dalībnieki bija piemirsuši par to, ka ir tādi transportlīdzekļi ar M burtiņiem, jo reizēm pārējo satiksmes dalībnieku uzvedība ir ļoti dīvaina.

Tāda sajūta, ka par mācību auto bija aizmirsts, un tagad tie satiksmē parādās kā motocikli pavasarī.

Un visiem atkal ir jāpierod,” pastāstīja Vanks.

Faktu, ka darbs norit pilnā sparā, apliecināja arī autoskolas “Presto” direktors Zigmārs Jansons. Savukārt krīzes sekas autoskolas varēšot redzēt brīdī, kad tās varēs strādāt pilnā apjomā.

“Instruktori nesūdzas, grafiki ir pilni. Pašreiz nav sūdzību, ka netiek pie nodarbībām, bet skatīsimies, kā būs tālāk. Daudzi nav izcietuši šo krīzes laiku un atteikušies no mācībām. Daudzi, protams, ir nākuši klāt, bet tie vēl netiek pie savām mācībām,” sacīja Jansons.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris teica, ka par spīti tam, ka arī ierobežojumu laikā CSDD nav bijuši apstādināti nedz teorētiskie, nedz vadīšanas eksāmeni, kritums klientu daudzumā ir jūtams.

“Piemēram, februārī, ja mēs salīdzinām ar februāri pērn, tad pieņemto vadītāju eksāmenu skaits nokritās par 40%.

Jā, arī teorijas eksāmenu skaits februārī sarucis gandrīz par 60%. Būtībā klientu bāze, kas mums bija palikusi, bija tie cilvēki, kas autoskolu bija pabeiguši vēl iepriekšējā gadā pirms ieviestajiem aizliegumiem,” pastāstīja Teteris.

Tikmēr Jānis Vanks akcentēja, ka ne visi, kuri uzsāka B kategorijas apmācību, to arī pabeidz. Šāda tendence gan bija arī pirms Covid-19 krīzes. Un mācību pamešanas iemesli ir dažādi.

Tomēr pandēmijas laikā redzama jauna tendence – pieprasījums pēc autovadītāja apliecības pieaug. “Pašā sākumā sajūta bija tāda, ka cilvēki liek tiesības tāpēc, lai nebrauktu ar sabiedrisko transportu. Klienta vidējais vecums pat bija paaugstinājies. Uz apmācībām nenāca tikai jaunieši, bet arī cilvēki gados, kuri līdz šim nedomāja, ka viņiem tiesības ir nepieciešamas,” pastāstīja Vanks.

Vēl viens aspekts, kas sekmēja pieprasījumu pēc vadītāju apliecību iegūšanas, ir tas, ka nereti cilvēki krīzes dēļ zaudējuši darbu, tāpēc ir nepieciešams pārkvalificēties un jaunajā darbā vadītāja apliecība ir nepieciešamība. “Piegādes serviss, kurjera pakalpojumi, kurjera pasts – tie šajā laikā dzīvo, cepuri kuldami. Un attiecīgi tie visi ir vajadzīgi ar vadītāja apliecībām,'' norādīja personāla atlases uzņēmuma “Workingday” mārketinga direktors Māris Silinieks.

Silinieks arī piebilda, ka līdz ar Covid-19 ierobežojumiem, kas tieši skar ēdināšanas uzņēmumu darbu, piegādes servisā strādājošajiem darba ir vairāk, nekā tie spēj padarīt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti