Dienas ziņas

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Militārajās mācībās tiekas 8 valstu spēki

NMPD apmierināts ar mediķu – autovadītāju projektu

«Ātrās palīdzības» mediķu-šoferu brigādes cer paplašināt

Kopš jūlija strādā Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) mediķu brigādes, kurās paši dakteri vada operatīvo transportu. Tas ir pilotprojekts, bet dienesta direktore Liene Cipule tā labo rezultātu dēļ cer to turpināt un paplašināt.

Šobrīd tās ir piecas šādas brigādes un 38 mediķi. Projektā strādājošajiem ir iespēja saņemt lielāku algu un nestrādāt naktī.

Darba samaksa par trešdaļu lielāka

NMPD vadītāja Cipule saka, šo brigāžu darba rezultāti neatšķiras no to brigāžu rezultātiem, kurās strādā divi mediķi un šoferis.

NMPD vadītāja Liene CipuleZane Mače

    "Šīs brigādes spēj nodrošināt identiski kvalitatīvu un identiski operatīvu palīdzību tāpat kā parastās brigādes (..).

    Arī par kvalitāti runājot, mums nav bažu, ka tā varētu kaut kādā mērā tikt ietekmēta no brigādē nodarbināto darbinieku skaita. Otrs secinājums – tomēr šis motivējošā atalgojuma pieaugums ir būtisks nosacījums darbinieku motivēšanai strādāt dienā, jo dienas laiks ir tas, kad mums ir nepieciešami vislielākie resursi pakalpojuma nodrošināšanā," teica Cipule.

    NMPD direktora vietnieks operatīvajos jautājumos Kristians Galanders atzina: "Rezultējošais faktors – izsaukumam ierašanās laiks ir praktiski identisks – astoņas minūtes, kas ir visā Latvijā vidējais ierašanās laiks pilsētās."

    Šajās brigādēs strādājošo mediķu darba samaksa pieaugusi par 36%. Tas nozīmē īsākas darba stundas un mazāku izdegšanas risku.

    "Mēs neplānojam pašlaik pilnīgi pāriet uz šādu brigāžu modeli. Tas nav mūsu plānos. Mūsu galvenā doma ir tiešām tikai par dienas brigādēm, šādā veidā ar viņām strādāt, un tas būs tikai viens no iespējamajiem profiliem, par ko runājam dienestā un ko mēs plānojam organizēt darbības nodrošināšanai," piebilda Cipule.

    Kā vērtē paši ārsti-šoferi

    Pilotprojekta dalībnieki Andrejs Aleksejevs un Imants Upīts ir pazīstami jau vairāk nekā 10 gadus. Kopā mācījušies un kopā arī strādā. Abiem ir vienāds rangs – abi ir sertificēti neatliekamās medicīniskās palīdzības ārsta palīgi, tāpēc vienu dienu pie stūres brauc Imants, otru Andrejs. Pirms operatīvā transporta vadīšanas izgājuši obligāto papildapmācību, tāpēc darbā jūtoties droši.

    "Stress tieši tajā Biķernieku un "333" trasē bija izskausts. Fantastiski instruktori ir, visu parādīja, iemācīja, izgājām cauri visādām situācijām," klāstīja Andrejs Aleksejevs.

    Trešā kolēģa tūkumu šajā brigādē nejūt, jo braukšanas laikā palīdzība netiek sniegta ne braucot ar citu šoferi, ne pašiem.

    Ja pacientam paliek slikti, mašīna apstājas un pie pacienta jebkurā gadījumā esot divi mediķi.

    Imants Upīts stāsta – strādājot dienas brigādē, mazāk jūtot nogurumu, esot mazāk rutīnas. Dienas maiņā jāstrādā vien 14 stundas.

    "Pirmkārt, līdzvērtīgs atalgojums tam pašam, ko tu iepriekš esi nostrādājis pa diennakti. Gandrīz tāds pats. Otrkārt, nakstmiers mājās. Papildus vismaz ir kāda ģimenes dzīve. Treškārt, pastāv iespēja savienot ar otru darbu," atzina pilotprojekta dalībnieks.

    Arī Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētājs Valdis Keris pauž gandarījumu par rezultātiem. Tiesa, viņš bilst, ka galīgos secinājumus dienestam vajadzētu izdarīt, kad projekts būs darbojies pilnu gadu, aizvadot arī rudens un ziemas periodu, jo tieši šajā periodā esot lielāks sasirgušo skaits, kā arī sarežģītāki braukšanas apstākļi.

    KONTEKSTS:

    Maijā NMPD nāca klajā ar divām iniciatīvām, kas izsaukušas plašas diskusijas. Iestāde rosina mainīt cenrādi, arī paaugstinot maksu par nepamatotiem izsaukumiem, un izskata iespēju mediķu brigādes lielajās pilsētās komplektēt no diviem ārstiem, vienam uzņemoties arī šofera darbu.

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti