Pusdiena

Partijas "KPV LV" frakcijas un valdes kopsēdē spriež par iekšējām pretrunām

Pusdiena

ES tiesa: Lielbritānija ir tiesības vienpersoniski atsaukt izstāšanos no bloka

Atkārtoti vērtēs ideju par biežākām tehniskajām apskatēm pasažieru komercpārvadātājiem

Atkārtoti vērtēs ideju par biežākām tehniskajām apskatēm pasažieru komercpārvadātājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ņemot vērā Ekonomikas ministrijas, Konkurences padomes, kā arī tā dēvētās kopbraukšanas pakalpojumu nozares pārstāvju iebildumus, uz laiku atlikta Satiksmes ministrijas sagatavoto Ceļu satiksmes drošības likuma grozījumu tālāka virzība. Satiksmes ministrijas izstrādātais likumprojekts paredzēja noteikt, ka automašīnām, kas tiek izmantotas pasažieru komercpārvadājumos, tehniskā apskate jāveic divas reizes gadā. Patlaban šāda prasība tiek attiecināta uz taksometriem, bet ne uz automašīnām, kas tiek izmantotas tā dēvēto kopbraukšanas pakalpojumu sniegšanai.

Pirmdien Ministru kabineta komitejā izvērsās spraiga diskusija par Satiksmes ministrijas ieceri uz kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem attiecināt tādas pašas tehniskās apskates prasības kā uz taksometriem. Proti, arī kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem tehniskā apskate būtu jāiziet divas reizes gadā. Satiksmes ministrija šo ierosinājumu pamato ar bažām par satiksmes drošību.

„Taksometri ar pirmo reizi neiziet tehnisko apskati 50% gadījumu. Līdz šim parastie automobiļi neiziet ar pirmo reizi tehnisko apskati 60% gadījumu. Turklāt taksometriem ir trīs reizes lielāks gada noskrējums,” skaidroja Satiksmes ministrijas Autotransporta departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns.

Tikmēr Ekonomikas ministrija un Konkurences padome aizrāda, ka šādi tiktu ierobežota konkurence.

Sevišķi nelabvēlīga šī norma būtu tiem autovadītājiem, kas kopbraukšanas pakalpojumus sniedz no pamatdarba brīvajā laikā, uzsvēra Ekonomikas ministrijas Uzņēmējdarbības konkurences departamenta vadītājs Kristaps Soms.

„Mūsuprāt, tas tikai pasliktina šīs grupas konkurenci attiecībā pret pārējiem. Mēs absolūti neiebilstam pret to, ka tiem, kas ir taksometristi vai brauc ar baltajiem numuriem pilna laika slodzi, tiek piemērota šī prasība divreiz gadā. Tātad tikai tā daļa, kura brauc nepilnu laiku,” teica Soms.

Savukārt uzņēmuma „Taxify” pārstāvis Kārlis Ķezberis apšauba pieņēmumu, ka autovadītāji, kas reizēm par maksu pārvadā pasažierus, būtiski apdraud satiksmes drošību.

„Nepierādīts un nepieņemams ir pierādījums, ka veicot pasažieru pārvadājumus ar baltajiem numuriem, viņi nobrauc tikpat daudz, cik taksometri. Saskaņā ar nozares datiem, baltajiem numuriem nobraukums ir par 50 līdz 70% zemāks nekā taksometriem. Otrkārt, nav minēti nekādi dati, kas pierādītu, ka pasažieru pārvadājumi ar vieglajiem automobiļiem būtu iesaistīti proporcionāli vairāk ceļu satiksmes negadījumos un tādēļ būtu pamatotas divas tehniskās apskates,” uzsvēra Ķezberis.

Ņemot vērā šos iebildumus, Ministru kabineta komitejā pirmdien nolemts Satiksmes ministrijas virzīto likumprojektu uz laiku atlikt, lai atkārtoti izvērtētu strīdīgos priekšlikumus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti