Katru dienu cauri pilsētai izbrauc daudzas automašīnas, kas izmanto starptautisko maģistrāli “Via Baltica”; pēc “Latvijas Valsts ceļu” kartēm Bauska ir pilsēta ar augstāko satiksmes intensitāti, Bauskas centrā satiekas plūsmas no starptautiskās maģistrāles un no ceļa Bauska - Dobele, ik diennaktī šo krustojumu izbrauc 10 000 – 17 000 auto, stāstīja Rozentāle.
Tas ir vienīgais ceļš, un jebkuri satiksmes ierobežojumi, piemēram, remontu laikā sarežģī autotransporta plūsmu. Bauska atkal varēs par to pārliecināties jau maija beigās, kad sāksies A7 šosejas remonts no Bauskas līdz Grenctālei, stāstīja Rozentāle.
Turklāt šāda satiksmes intensitāte pilsētā apdraud satiksmes drošību un rada piesārņojumu.
Bauskas novada prezentācija "Trans-Eiropas transporta tīkls - iespējas vai draudi reģionālajai attīstībai Zemgalē"
Lejuplādēt3.22 MB
Pēc Bauskas novada sagatavotās prezentācijas par Bauskas apvedceļa nepieciešamību, komisijas vadītāja Laimdota Straujuma (‘Vienotība”) atzina, ka prezentācija bija pārliecinoša un nepieciešams meklēt risinājumu šai sasāpējušai vajadzībai.
Lai situāciju risinātu, Bauskas novada pašvaldība aicināja šobrīd vērienīgākā satiksmes projekta “Rail Baltica” īstenošanu plānot integrēti ar “Via Baltica” Bauskas apvedceļa posma un savienojuma mezglu izbūvi, liecina novada domes informācija.
Valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange atsaucās uz nepietiekamu nozares finansējumu un atklāja pašvaldībai iepriekš nezināmu informāciju – Bauskas apvedceļš prioritāšu sarakstā ir iekļauts ar 14.numuru, respektīvi, tā īstenošana varētu notikt laika posmā starp 2028. un 2034.gadu.
Šajā prioritāšu sarakstā pirmajā vietā ir iekļauts Ķekavas apvedceļš. Bauskas novada pārstāvji tikšanās reizē norādīja, ka caur Bausku izbrauc lielāks smagā transporta daudzums, nekā caur Ķekavu, jo liela daļa kravas automašīnu Ķekavas aplī nogriežas pirms ciemata un tālāk dodas pa Rīgas apvedceļu.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Raitis Ābelnieks aicināja pārskatīt šo autoceļu jaunbūvju prioritāšu sarakstu, Bauskas apvedceļam piešķirot augstākas prioritātes numuru un vēlreiz vēršot uzmanību uz nepieciešamību uzcelt jaunu Mēmeles tiltu pirms paredzamā smagsvara transporta plūsmas palielinājuma saistībā ar jaunās dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” būvniecību, informēja dome.
Rozentāle sacīja, ka pagaidām gan nekas neliecina, ka lēmumu mainīs, bet Bauska ir apņēmības pilna turpināt cīņu par apvedceļu.