Rīta Panorāma

Intervija ar Jutu Strīķi par ārkārtējo situāciju atkritumu apsaimniekošanas jomā Rīgā

Rīta Panorāma

Komitass. Liturģija. Armēņu garīgie dziedājumi

Aicina būt piesardzīgiem dzelzceļa tuvumā

Ārsti: Nelaimes uz dzelzceļa sliedēm – gaļasmašīna

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

16 – tik daudz cilvēku šogad gājuši bojā uz dzelzceļa sliedēm. Ārsti šos negadījumus sauc par gaļasmašīnu, pēc kā izdzīvot ir pavisam niecīga iespēja. Valsts AS “Latvijas dzelzceļš” septembri noteicis par “Dzelzceļa drošības mēnesi”, aicinot visus iedzīvotājus, īpaši skolēnus, kuri atsāk skolas gaitas pēc vasaras brīvlaika, būt piesardzīgiem dzelzceļa sliežu tuvumā.

“Tā ir viena liela gaļasmašīna. Nonākot saskarsmē ar šo lielo dzelzs rumaku, cilvēks praktiski tiek samalts un izdzīvošanas iespējas ir praktiski nekādas,” saka Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) Ārkārtas situāciju gatavības nodrošināšanas nodaļas vadītājs Juris Raudovs.

Tādēļ mediķi, kuri savā dzīvē ir redzējuši cilvēkus, kas cietuši sadursmēs ar vilcienu, aicina dzelzceļa tuvumā būt ļoti uzmanīgiem.

“Ātrums ir līdz 120 km/h. Tas ir atkarīgs no konkrētās vietas. Pasažieru vilcieni ir ātrāki, kravas vilcieniem ātrums ir līdz 90 km/h. Toties kravas vilciens ir smagāks un bremzēšanas ceļš ir pietiekami garš un mašīnistam ir maz iespēju novērst negadījumu, ja jūs atradīsieties uz sliedēm,” skaidro “Latvijas dzelzceļa” galvenais tehniskais inspektors Dainis Zvaners.

Bieži vien iemesls negadījumam ir pavisam vienkāršs – cilvēks nepamana tuvojošos vilcienu. Vilcienu tiešām var arī nedzirdēt, ja esam iegrimuši savās domās, varbūt uz ausīm uzliktas austiņas, lai klausītos mūziku. Arī stiprs pretvējš samazina dzirdamību.

Lai notiktu nelaime, nebūt nav jāatrodas uz sliedēm, pietiek atrasties braucoša vilciena tuvumā. Tas ar savu radīto virpuli cilvēku var paraut sev līdzi. Reizēm pēc šādiem negadījumiem cilvēki arī izdzīvo, tomēr sekas pēc tam nākas izjust visu atlikušo dzīvi.

“Šīs traumas parasti ir kombinētas, skartas vairākas ķermeņa daļas. Ir gan galva, gan krūtis, rokas, kājas,” zina stāstīt ārsts Raudovs.

Šogad uz sliedēm gājuši bojā jau 16 cilvēki, vēl četri smagi savainoti. Tas ir tikpat daudz, cik  2018. gadā kopā. Lielākā daļa negadījumu notiek Rīgā, tāpēc pie Centrālās stacijas uzstādīta instalācija, aicinot cilvēkus padomāt par drošību sliežu ceļa tuvumā.

“Mēs gribētu vizuāli parādīt, cik cilvēku varēja būt starp mums, bet diemžēl šobrīd viņu nav. Kā mēs redzam, tas ir diezgan vērā ņemams cilvēku daudzums. Es ceru, ka tie, kas iet garām, tomēr aizdomāsies un darīs to mazo darbiņu, kas nepieciešams, lai nenonāktu upuru vidū,” saka Zvaners.

Dzelzceļš ir paaugstināta riska zona, tāpēc tā tuvumā vajadzētu izturēties ar vislielāko piesardzību un sliedes šķērsot tikai labi pārredzamās vietās. Drošība pirmajā vietā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti