Arodbiedrības vēlas ar pasažieru pārvadātājiem noslēgt trīspusēju ģenerāllīgumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

 

Arodbiedrības vēlas ar pasažieru pārvadātājiem noslēgt ģenerāllīgumu, kurā būtu noteiktas prasības par darbinieku atalgojumu visiem nozares uzņēmumiem, pirmdien pastāstīja Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības priekšsēdētājs Pēteris Krīgers. Autopārvadātāji tikmēr pieprasa, lai līgumā piedalītos arī Satiksmes ministrija, kura izsniedz uzņēmumiem dotācijas.

Turpinoties streikam pasažieru pārvadājumu uzņēmumā „Nordeka”, aktualizējušies jautājumi par problēmām nozarē. Arodbiedrība šodien diskusijā ar nozares uzņēmējiem uzsvēra, viņuprāt, ačgārno atalgojuma sistēmu pasažieru pārvadātāju uzņēmumos, kur lielu daļu algas sastāda piemaksas un prēmijas. Kā uzskata Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības priekšsēdētājs Pēteris Krīgers, to varētu labot kopīga vienošanās starp uzņēmējiem un arodbiedrību:

"No mūsu puses, mēs tik tiešām uzskatam, ka viens no labākajiem risinājumiem būtu visiem sēsties pie galda un noslēgt ģenerālvienošanos nozarē, kas varētu noteikt minimālos standartus visiem autopārvadātājiem, pēc kuriem tad visi varētu vadīties un arī izvirzīt vienotas prasības  valdībai attiecībā pret nozari. Jo šobrīd tik tiešām ir tā, ka katram ir kaut kāda sava politika un atšķirīgi spēles noteikumi, un kopējos ir ļoti grūti arī iezīmēt."

Pārvadātāji principā atbalsta ideju par ģenerāllīgumu, tomēr viņi vēlas, lai iesaistīta būtu arī Satiksmes ministrija, kas dotē pasažieru pārvadātājus. Šobrīd zaudējumu kompensācijas no valsts puses esot par mazu, turklāt to iegūšanai ir stingras prasības.

Kā stāsta Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas vadītājs Uldis Kolužs, bez valsts dalības ģenerāllīgumā lielākas algas nozarē nesasniegt.

"Tur ir viens pamatjautājums. Ir jābūt trīs pusēm. Jābūt pasūtītājam. Respektīvi šinī brīdī tā varētu būt Satiksmes ministrija, kas ir augstākā organizācija šim valsts naudas piešķīrumam, jo mēs esam ar mieru un pat ļoti gribam savus darbiniekus atalgot, lai mums būtu konkurētspējīgas algas, bet, ja viss atduras uz to, ka nepietiekami līdzekļi no Satiksmes ministrija puses tiek gan pieprasīti, gan iedalīti, tad mēs vienkārši savādāk viņu nevarēsim izpildīt," skaidro Kolužs.

„Nordeka” darbinieku streika rīkotāji arodbiedrība LABA uz diskusiju nebija ielūgta. Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs par streiku izteicās asi:

"Par "Nordekas" situāciju un LABU asociācijas viedoklis ir apmēram tāds, ka arodbiedrība LABA tiek izmantota ekonomisko interešu risināšanai, tirgus pārdalei, lai izstumtu vienu no vadošajiem uzņēmumiem no tirgus. Tas ir apmēram tas, ko arodbiedrības darīja 1930. gados ASV."

Pēc „Nordeka” atteikšanās pildīt streikojošo šoferu prasības streikot turpina tikai viens uzņēmuma darbinieks. Kā pastāstīja arodbiedrības LABA vadītājs Raimonds Gailis, pagaidām gan netiek apsvērta iespēja streiku izbeigt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti