Dienas notikumu apskats

Lēmumu par olšūnu ziedošanas ierobežošanu atliek uz rudeni

Dienas notikumu apskats

Junkers atkārtoti noliedz iespējamu sankciju atcelšanu pret Krieviju

Arī pēc remontiem Barona ielā problēmas ar peļķēm nezudīs novecojušu novades sistēmu dēļ

Arī pēc remontiem Barona ielā problēmas ar peļķēm nezudīs novecojušu novades sistēmu dēļ

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Daudzviet uz Krišjāņa Barona ielas Rīgā kanalizācija lietus ūdeni aizvada lēni, un tas rada neērtības visiem satiksmes dalībniekiem. Peļķes veidojas gan tāpēc, ka uz Krišjāņa Barona ielas aizvien notiek remontdarbi, gan tāpēc, ka lietus novadīšanas sistēmas ir novecojušas un tās pārbūvēt esot pārāk dārgi. Tikmēr Rīgas dome starp izveidojušos situāciju un “lietus nodokli” aicina nevilkt paralēles.

Peļķes Krišjāņa Barona ielā ceturtdien, 16.jūnijā, manāmas vien atsevišķās vietās uz ietvēm, un lietus ūdens jau aizvadīts. Tomēr pēdējo dienu lietus gāžu laikā ne vien veidojušās lielas peļķes, bet ūdens sakrājies arī uz ceļa braucamās daļas.

Krišjāņa Barona ielā aizvien notiek remontdarbi, atbildīgais Satiksmes departaments teic, par problēmām esot informēti un peļķes redzējuši savām acīm. 

“Tieši vakar gan lietus laikā, gan arī apmēram pusstundu pēc lietus veicām objekta apsekošanu. Pirmkārt, es gribētu uzsvērt, ka tas jau nebija lietus, tās bija vairāk lietusgāzes. Tas ūdens apjoms bija liels. Savukārt pēc pusstundas lielākā daļa ūdens bija aiztecējusi uz ūdens uztvērējiem, un peļķes vairs praktiski nebija. Tāpat kā vannā, kad jūs salejat ūdeni, izraujat aizsprosti, nav tā, ka sekundes laikā pazūd viss ūdens. Tas laika gaitā aiztek,” skaidro departamenta pārstāvis Uģis Broža.

Uzrunātie rīdzinieki saka, esot samierinājušies ar to, ka lietus laikā šeit veidojas peļķes. “Ir jau, ir peļķes daudz kur. Mums tie trotuāri jeb ceļi nelīdzeni. Tā viņš ir, kā viņš ir,” saka Nikolajs.

 “Manu dzīvi tas neapgrūtina, bet pieļauju, ka mazāk veikliem cilvēkiem tas varētu būt grūti. Es pieļauju, ka tas varētu būt uzņēmumu kaut kādas nesarunāšanas dēļ - viens domā, otrs dara. Manuprāt, tā problēma rodas tajā, ka vienkārši vajag lietas koordinēt labāk,” saka Rasma.

Situāciju par absurdu sauc Rīgas domes deputāts Valdis Gavars („Vienotība”): “Tur ir radusies vēl viena jauna vieta Rīgā - kā tas ir Vienības gatvē pie Bērnu slimnīcas, kur lietus laikā nedrīkst braukt, jo tur ir līdz mašīnas logiem ūdens. Tāpat sanāk, ka, pateicoties labajam Rīgas domes projektam, ka taisa tikai Krišjāņa Barona ielas augšējo daļu, nevis arī apakšā un visu grunti nomaina, un sataisa visas kanalizācijas un visas noteces kārtībā.”

Satiksmē departamentā piebilst, ka problēmas spēcīga lietus dēļ saglabāšoties tāpat pēc ielas pilnīgas nodošanas ekspluatācijā, jo notekūdeņu caurules un novadīšanas sistēmas ir novecojušas. Uzbūvēt jaunas vai tās labot līdz pamatiem esot pārāk dārgi.

“Ja būtu tā sistēma uztaisīta tāda, ka viss momentā aizsūcas, tad tās izmaksas sistēmas uzturēšanai būtu daudz lielākas. Pašlaik sistēma ir uztaisīta optimāli, ka pie nelieliem nokrišņiem un pie vidējiem nokrišņiem tā strādā, bet pie pārslodzes tā strādā lēnāk,” saka Broža.

Jāpiebilst, ka Rīgas dome jau sākusi iekasēt naudu par lietus ūdens savākšanu un aizvadīšanu, neraugoties uz to, ka sistēma ne visur strādā veiksmīgi. 

Jau ziņots, ka Rīgā kārtējo reizi ievērību izpelnījusies Krišjāņa Barona iela, kur notiek seguma remonts, jo pēc spēcīgās lietusgāzes ielā izveidojās iespaidīgas peļķes.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti