Rīta intervija

Ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens par nodokļu reformu

Rīta intervija

Saeimas deputāts Kārlis Seržants par Nacionālās drošības likumu

Arhitekts Pēteris Bajārs par "Rail Baltica" metu konkursu

Arhitekts: Bez dialoga «Rail Baltica» projektā riskējām iegūt «divas sliedes Rīgas centrā»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Rīga “Rail Baltica” projektā riskē iegūt tikai “divas sliedes pilsētas centrā”, nevis kvalitatīvu un iekārtotu dzelzceļa staciju un pilsētvidi ap to, jo konkursā par Rīgas centrālā transporta mezgla kompleksu apbūvi, kurā diviem labākajiem darbiem bija dots laiks kopā pilnveidot darbus, dialogs ar iesaistītam institūcijām nenotika, intervijā Latvijas Radio sacīja viena no konkursa uzvarētājiem, biroja  "Outofbox” arhitekts Pēteris Bajārs.

Viņš atzina, ka līdz šim dažas sarunas notika, bet “to grūti nosaukt par kvalitatīvu dialogu”, kuru rosināja konkursa žūrija, iesakot veidot plašas sarunas par pilsētvides attīstību.

Dzelzceļa stacijas izbūvei ir saspringti termiņi – līdz 2020.gadam, bet dialoga ar iesaistītām pusēm, ministrijām, par projektu atbildīgajām institūcijām nav. Tāpēc mēs “riskējam, ka iegūsim divas sliedes centrā, bet viss pārējais paliks - slīcēju glābšana būs pašu slīcēju rokās”, sacīja arhitekts.  

Viņš sacīja, ka ir radusies sajūta, ka iesaistītajiem “nav vēlmes pastrādāt vairāk”, kvalitatīvs dialogs notiek tikai ar pašreiz Centrālajā stacijā esošā tirdzniecības kompleksa “Origo” operatoru “Linstow”, ko ierosināja paši arhitekti.

Projekts skars “Origo” telpas, un arhitektu ieskatā primārais ir stacija, nevis komercdarbība, un tas varētu samazināt tirgotāju telpas un skart viņu intereses, bet “ar viņiem, kā par brīnumu, ir labākais dialogs”, atzina Bajārs.

Bet tai nav jābūt tikai arhitektu iniciatīvai, būtu jābūt iesaistītām ministrijām, varbūt jāmeklē vēl kādi pieejami Eiropas Savienības  fondi, lai padarītu Rīgu par mūsdienīgu vidi, norādīja arhitekts. 

Viņš piebilda, ka kvalitatīvai pilsētvides pārveidei jāveido neatkarīga speciālistu padome, kas risinātu jautājumu kompleksi.

 Konkursa noslēguma ceremonija un rezultāti, kā arī tālāki soļi būs zināmi trešdien, 22.martā. 

Jau ziņots, ka metu konkurss par „Rail Baltica” Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves ieceri 28.novembrī tika noslēgts bez uzvarētāja. Tā vietā žūrija izraudzījās divus otrās vietas ieguvējus – dāņu un vietējā arhitektu biroja piedāvājumus.  Par līdzvērtīgiem uzvarētājiem tika atzīti metu konkursa noslēguma pasākumā nepārstāvētā dāņu arhitektu biroja „PLH Arkitekter” un vietējā biroja „Outofbox” darbi. Un tika dots laiks, lai projektus uzlabotu. 

"Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs.

Ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots uzsākt 2018.gadā, bet reāla dzelzceļa līnijas izbūve varētu sākties 2019.-2020.gadā.

Baltijas valstu dažādie viedokļi par "Rail Baltica" attīstību iezīmējās arī diskusijās par to, kā projektā notiks iepirkumi. Galu galā 7.septembrī Baltijas valstis un "RB Rail" panāca vienošanos, ka daļa iepirkumu notiks caur kopuzņēmumu jeb konsolidēti un daļa nacionālā līmenī.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti