Līdz ar apkures sezonas sākšanos vairākos dzīvokļos sāka darboties ūdenskritumi. Piemēram, Polīnas vienistabas dzīvoklī joprojām sajūta kā saunā. Jauniete, saņemot dzīvokli, paņēmusi kredītu jaunām mēbelēm un tapetēm. Šobrīd viss ir mitrs un sasmacis.
Polīna dzīvokli saņēma, jo ir bārene. Šo dzīvokli viņa gaidīja rindā sešus gadus, un visu tajā iekārtoja savām rokām. Pēc apkures pieslēgšanas “viss tek, tek logi, ir sācis viss pelēt”, stāstīja jauniete.
Polīna zvanījusi nama pārvaldniecei Ludmilai, taču viņa nav reaģējusi, vien atbildējusi, ka nezina, ko ieteikt.
“Ienāc istabā un ieelpo, tas ir kā veikalā sēnes ostīt. Te viss pelē [..] Ar tuberkulozi var saslimt, jo es dzīvoju tvaicētājā,” stāstīja Polīna.
Māmiņas Ingas aprūpē ir divas atvases ar speciālām vajadzībām, un viņas dzīvoklis apkures pieslēgšanas brīdī atgādinājis baseinu.
“Es pati biju pilsētā, man dēls zvanīja - mamma, man visa istaba pludo. Un te bija tāda riktīga peļķe, kura bija notecējusi,” stāstīja Inga.
Savukārt sešu bērnu mammas Svetlanas jaunajā dzīvoklī, kurā ģimene ievākusies tikai pirms nedēļas, sākoties apkures sezonai, uzblīdušas lamināta grīdas.
Arī Svetlana dzīvokli gaidījuši sešus gadus. Saņēmusi to “komplektā” ar plūdiem, arī tualetes pods īsti nedarbojas un neesot iespējams pieslēgt tik nepieciešamo veļas mašīnu.
Kopumā mājā noplūduši vismaz četri dzīvokļi, arī kāpnes piedzīvojušas ūdenskritumu.
Kāpnēs bija plūdi, no caurules tecēja strautiņš pa trepēm uz leju, un lejā visa priekštelpa pludoja.
Mājas iedzīvotāji zvanījuši “Rīgas namu pārvaldnieka” mājas pārvaldniecei Ludmilai Kozlovskai, bet viņa neatsaucās.
Lai viestu skaidrību, kas notiek sociālajā namā, “4. studija” uz tikšanos ar iedzīvotājiem uzaicināja pašvaldības Vides un mājokļu departamenta priekšnieku Anatoliju Aļeksejenko.
Viņš mājas iedzīvotājiem ieteica nomainīt mājas pārvaldnieku. Ja pārvaldnieks uzklausītu iedzīvotāju sūdzības, tik lielu problēmu nebūtu, norādīja departamenta vadītājs.
“Ja pārvaldnieks būtu savlaicīgi pabrīdinājis, ka palaidīs siltumu, būtu atnācis celtnieks un kādas pusstundas laikā tas viss būtu novērsts,” klāstīja Aļeksejenko.
Būvnieku SIA “FS” pārstāvis Mārtiņš Zvirbulis apstiprināja, ka celtnieki ir devuši garantiju, kuras laikā, ja rodas problēmas, viņi tās novērš. Taču būvnieki no namu pārvaldnieka nekādu informāciju nav saņēmuši
“Ja negrib šis pārvaldnieks strādāt te, rīt uzrakstīsim oficiālu vēstuli nomainīt un aizsūtīt viņu vai atbrīvot no darba,” sacīja Aļeksejenko.
SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” pārstāvis Krists Leiškalns atzina, ka šajā sociālajā namā “ir jautājumi, kas ir jāturpina novērst”, bet “tas nav pārvaldnieka uzdevums, tas ir uzdevums tiem uzņēmumiem, kuri ir veikuši renovāciju un komunikāciju nomaiņu ēkā”.
Leiškalns arī atzina, ka konkrēta pārvaldnieka rīcību nevar komentēt. Viņš gan piebilda, ka uzņēmums sagaida no departamenta informāciju – “kurā brīdī, kāds darbinieks ir veicis nolaidīgi pienākumus”.
Tikmēr mājas iedzīvotāji cer, ka likstas būs izdevies atrisināt. Piemēram, bārenei Polīnai departamenta direktors Aļeksejenko apsolīja citu dzīvokli šajā mājā, ja nedēļas laikā neizdosies atrisināt mitruma jautājumu.