Ar mobilo lietotni «Waze» var atzīmēt bedres uz Latvijas ceļiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Patlaban jau vairāk nekā divarpus tūkstoši Latvijas autovadītāju ir atzīmējuši pamanītās bedres uz Latvijas ceļiem mobilajā navigācijas un satiksmes informācijas lietotnē „Waze”.

Sākoties pavasara sezonai, jau vairāk nekā nedēļu autovadītāji bedres uz Latvijas ceļiem var reģistrēt šajā lietotnē. Tā valsts autoceļu uzturētāji cer apzināt šoferu pamanītās bedres uz ceļiem, lai plānotu to pavasara remontdarbus tuvākajā laikā. Latvijas Radio uzrunātie autovadītāji atzīst, ka varbūt arī viņi šādu iespēju izmantos.

Mobilā lietotne „Waze” ir lejuplādējama viedtālruņos un tā ir paredzēta autovadītājiem, jo nodrošina ar bezmaksas navigāciju, turklāt sniedz aktuālo informāciju par satiksmi. Šo lietotni ir iecienījuši šoferi visā pasaulē. „Latvijas Valsts ceļi” iecerējuši šoferus iesaistīt bedru apzināšanā, kas ir uz Latvijas ceļiem. Ikviens autovadītājs, kas pamana kādu bedri, to var reģistrēt populārajā lietotnē, stāsta Latvijas Valsts ceļu pārstāve Anna Kononova:

„Autovadītājam, kas vēlas ziņot par bedri, ir jāieiet aplikācijā, jāatver sadaļa „Ziņot”, tad ir jāspiež poga „bīstami”, tālāk poga „uz ceļa” un tālāk poga „bedre”. Diezgan vienkārši. Tālāk iekārta pati noliek atzīmi attiecīgajā kartē. Kopš mēs esam aicinājuši autovadītājus, mēs esam saņēmuši vairāk nekā 2500 ziņojumu. Protams, ka lielākais skaits ir Rīga un Pierīga, bet ir arī citi ceļi.”

Latvijas Radio uzrunātie autovadītāji stāsta, ka par iespēju ziņot par bedrēm uz ceļiem ir dzirdējuši. Kāds vīrietis stāsta, ka vēl nav sapratis, kā tas darbojas, taču plāno to izmantot. Citi uzskata, ka jāziņo vien par iespaidīgām un lielām bedrēm, jo katru caurumu uz ceļa piereģistrēt neesot iespējams.

„Latvijas Valsts ceļi” lietotāju ievadītos datus tālāk nodod Valsts akciju sabiedrībai „Latvijas autoceļu uzturētājs”, kas ar aprīļa otro pusi ir uzsācis aktīvos bedrīšu labošanas darbus. Katru gadu aptuveni 100 brigādes veic šos darbus. Normatīvajos aktos ir noteikts, kādā secībā lāpīšanas darbi jāuzsāk, taču lietotāju iegūtie dati varēs plānošanu arī mainīt, stāsta „Latvijas autoceļu uzturētāja” valdes loceklis Guntis Karps:

„Tas varētu būt viens no plānošanas līdzekļiem, kādā veidā uz vietas meistari un darbu vadītāji, plānojot savus ikdienas darbus, izvēlas kaut kādas prioritātes uz ceļiem, kaut gan tas ir noteikts mūsu normatīvajos dokumentos, ka pirmie sāk remontēties valsts galvenie ceļi attiecībā pret bedrītēm, tad reģionālie ceļi, tad vietējie. Ja konstatē, ka ir ļoti daudz ziņotāju par kaut ko kaut kur, tad šī kārtība var tikt mainīta, lai operatīvi novērstu satiksmei nepatīkamus vai sliktus apstākļus.”

Vienlaikus Karps atzīst, ka, viņaprāt, šis projekts darbosies vien Latvijas pilsētās, ne lauku teritorijās, kur arī ceļu stāvoklis nereti nav labs:

„Te droši vien jārēķinās ar to, ka tie aktīvie lietotāji ir Rīgā, Pierīgā un, teiksim, pie lielajām pilsētām. Vai tas strādās un palīdzēs kaut kur tālākos laukos? Es šobrīd domāju, ka nē, jo tur arī dažkārt ir problēmas pat ar telefona sakariem, tā kā tur arī neko nevar „ieveizot”. Es domāju, ka tas vairāk varētu rullēt Rīgas pilsētā.”

Lietotni „Waze” Latvijā izmanto vairāk nekā 100 000 autovadītāju, kas ir otrais lielākais lietotāju skaits starp visām pasaules valstīm. Līdzīgi projekti īstenoti arī iepriekš, piemēram, pērn interneta adresē stopbedres.lv rīdzinieki varēja atzīmēt labojamos ceļa gabalus, bet vēl iepriekš darbojusies vēl kāda līdzīga interneta adrese bedrukarte.lv.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti