Dienas ziņas

“Apvienotais saraksts” premjera amatam piesaka U. Pīlēnu

Dienas ziņas

Dienas ziņas

“Rail Baltica” sāk būvniecības posmu

Ar laika kapsulas iemūrēšanu Rīgas Centrālās stacijas pamatos «Rail Baltica» projektā sākas jauns posms

Pirmdien “Rail Baltica” Rīgas centrālās stacijas pamatos iemūrēta laika kapsula. Būvnieks norādīja, ka šajā brīdī stacijas būvniecība pāriet no projektēšanas un gatavošanās stadijas uz realizāciju. Vēl gan dažas izmaiņas stacijas projektā jāizdara un, iespējams, ka tās nozīmēs nelielu darbu kavēšanos. 

Tradicionāli laika kapsulā ielikta dienas avīze, kā arī "Rail Baltica" organizētā bērnu konkursa uzvarētāju zīmējumi, kuros vizualizētas bērnu prognozes, kā izskatīsies "Rail Baltica" vilciens Rīgā nākotnē, un arī sveicieni no būvnieka. 

Uzņēmuma “BeReRix”padomes pārstāvis Metjū Dešamps norādīja: “Šī ir ziņa no “BeReRix” komandas nākotnes paaudzēm. To mēs ievietosim laika kapsulā cerībā, ka to kādreiz kāds atradīs.”

Projektā šo brīdi atzīmē, jo sākas jauna būvniecības stadija.

AS “RB Rail” valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna: “Ir pagājuši vairāki gadi ar projektēšanu, gatavošanos, un šobrīd ir tā intensīvā būvniecības daļa, kad redzēsim, ka arī estakāde sāks celties. Tā kā nav variantu – jāsāk beigt.”

Vietā, kur iemūrēja kapsulu, pagaidām vēl dzen tikai pāļus, bet vēlāk te būs liels viadukts, stāstīja būvnieks. Tas tiks pabeigts 2024. gadā vai arī vēlākais 2025. gada sākumā.

Izpildes termiņu varētu ietekmēt jaunās prasības, kas likušas pārprojektēt atsevišķas stacijas daļas. Pirms gada lemts, ka stacijai ir jābūt ar paaugstinātu sprādzienizturību. Apkārt stacijai būs arī drošības stabi, kuriem jāaptur mašīnas no iebraukšanas cilvēku pūlī.

Būvsabiedrības “BeReRix” Uzraudzības padomes pārstāvis Andis Linde stāstīja: “Tur ir, teiksim, noteikts trotila daudzums, kas jāiztur katrai konstrukcijai. Ne tikai nesošajai, bet arī stiklotām fasādēm. Neapšaubāmi tas ietekmē termiņus, bet klients – Eiropas dzelzceļu līnijas un Satiksmes ministrija – to apzinās, bet šajā gadījumā drošība un sabiedrības aizsargāšana ir svarīgāka.”

Projektā darbi rit pēc plāna, kopējais darba spēka un izejmateriālu sadārdzinājums būvniecības termiņus nav ietekmējis. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (“Konservatīvie”) norādīja –

ja sadārdzinājums būs ļoti liels, tad vienīgie atliekamie darbi ir tie, kas neietekmē paša dzelzceļa būvniecību.

“Iespējams, ja ir kāds būtisks sadārdzinājums, mēs varam atteikties no kāda greznuma elementa. Teiksim no fasādes īpaša noformējuma vai apzaļumošanas darbiem,” atzina ministrs.

Pašlaik aktīvi darbi notiek pretī Rīgas autoostai, kur nojauc bijušo tirdzniecības centru “Titāniks”. Būvnieks pauda, ka, iespējams, jau nākamnedēļ varēs atbrīvot tramvaja sliedes un Prāgas ielā satiksme varēs atjaunoties. Pēc tam satiksmes ierobežojumi būšot Gogoļa ielā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt