“Swedbank” paziņojumā medijiem informēja, īsziņās tiek sūtītas krāpnieciskas interneta saites, kuras atverot, klienti tiek novirzīti uz viltus “Swedbank” interneta bankas lapu.
Banka aicina klientus neuzķerties uz krāpšanas mēģinājumu, jo banka nekad nesūtīs interneta saites SMS veidā. Ievadot pieejas kodus “Swedbank” internetbankā, jāpievērš uzmanība mājaslapas adresei. Ja tā nav www.swedbank.lv, šādā lapā pieejas kodus ievadīt nedrīkst.
Krops gan norādīja – reti ir gadījumi, kad ļaundariem izdodas viltus paziņojumus nosūtīt tā, lai lasītājam būtu redzams, ka to sūtījusi it kā banka, kā tas ir šajā gadījumā, tādēļ viņš aicina klientus pāriet uz bankas aplikāciju, lai saņemtu paziņojumus aplikācijā, kas ir krietni drošāka.
“Ja banka ar jums gribēs sazināties, tā nekad neprasīs jums apstiprināt kodus, kad atsūta kaut kādu linku. [..] Jaunā mobilā lietotne ir nākamais drošības līdzeklis,” pauda Krops.
Krops arī lūdza iedzīvotājus, kas saņēmuši aizdomīgas ziņas, it kā no „Swedbank”, par to informēt pašu banku.
Ja klientiem ir bažas, ka iespējams, viņu internetbankas pieejas kodi ir nonākuši krāpnieku rokās, banka aicina nekavējoties sazināties ar bankas klientu centru pa tālruni 67444444.