Apturēta satiksme iezīmē trūkumus komunikācijā starp «Pasažieru vilcienu», «Latvijas dzelzceļu» un pasažieriem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

19. marta vakarā daudziem Rīgas Centrālās stacijas pasažieriem tā arī neizdevās nokļūt līdz savam galamērķim, kā bija plānots, jo tika apturēta vilcienu kustība. Tā iemesls bija kļūda “Latvijas dzelzceļa” serveros. Cilvēki stundām ilgi sala uz perona, jo komunikācija starp “Latvijas dzelzceļu”, “Pasažieru vilcienu” un vilciena pasažieriem nenotika. Abi uzņēmumi sola meklēt risinājumus, lai līdzīgas situācijas vairs neatkārtotos. 

Nav bijis iespējams regulēt ne luksoforus, ne pārmijas, kā rezultātā vilcienu satiksme tika paralizēta. Taču pasažieri bija šokēti ne vien par vilcienu, bet arī par informācijas trūkumu. Netika ziņots nedz, cik ilgi satiksme kavēsies, nedz arī ieteikts, ko pasažieriem darīt – gaidīt vai meklēt citu veidu, kā nokļūt līdz galamērķim. Tādējādi tālāko reisu pasažieri aukstumā uz perona pavadīja pat līdz piecām stundām.

AS “Pasažieru vilciens” pārstāve Agnese Līcīte atzina – situācija bijusi ārkārtīgi nepatīkama. No VAS “Latvijas dzelzceļš”, kas ir infrastruktūras uzturētājs, netika saņemta prognoze, cik ilgs laiks būs vajadzīgs problēmas atrisināšanai. 

“Līdz ar to mēs vadāmies pēc savas pieredzes un paskatāmies, cik ilgi kavējumi ir bijuši līdzīgās situācijās iepriekšējā reizē. Un, ja iepriekšējā reizē, lai atrisinātu problēmu tiešām bija nepieciešama pusstunda, tad šoreiz tas diemžēl ievilkās piecās stundās,” skaidroja Līcīte

“Datoram nekavējoties bija jāpārslēdzas uz rezerves sistēmu. Tas atgadījās pulksten 16.09 minūtēs, un 16.23 sāka mainīt informāciju uz tablo, ka vilcieni kavējas uz noteiktu laiku, jo nebija zināms, uz cik ilgu laiku šis ievilksies. Tad tika likts ik pa 20 minūtēm, ka vilciens kavēsies, un šajā sistēmā ir informācija jāievada katram vilcienam atsevišķi, nevar uzreiz visai vilcienu grupai parādīt, un tāpēc tas aizņem laiku, jo cilvēks dara – datorprogrammā veic šīs izmaiņas,” norādīja “Latvijas dzelzceļš” Tehniskās vadības direktors Egils Feldmanis.  

Vilcienu kustība pilnībā tika atjaunota deviņos vakarā, bet otrs – rezerves dators tika savests kārtībā tikai ap trijiem naktī.

Kāpēc pasažieri netika informēti, cik nopietni un ilgstoši šoreiz ir bojājumi?

“Pasažieru vilciena” pārstāve uzsvēra, ka ļoti svarīgi ir, lai stacijās būtu informācija skaļruņos un tablo. Šī informācija ir jānodrošina infrastruktūras uzturētājam. 

“Latvijas dzelzceļa” Tehniskās vadības direktors 19. marta situāciju nosauca par “sāpīgu, bet ļoti labu mācību”, kas parādīja, ka komunikācija – īpaši pasažieru apziņošanas sfērā – ir jāuzlabo.  

“Man ir konkrēti pašam uzdevums, es esmu iesaistīts, lai šo sistēmu pārstrādātu tā, lai tā būtu saprotama bez pārpratumiem,” sacīja Feldmanis. 

Kā pastāstīja Līcīte – arī kasieri un konduktori tiek informēti, izmantojot SMS apziņošanas sistēmu, bet, “protams, ja viņi redz, ka tā vairs nav pusstunda, bet ir stunda vai divas, viņi arī ir neziņā, un viņi patiesībā pat nezina, ko teikt pasažieriem, cik ilgi vēl būs jāgaida un kas notiks tālāk.”

Gan “Pasažieru vilciens”, gan “Latvijas dzelzceļš” sola meklēt risinājumus, lai līdzīgas situācijas vairs neatkārtotos. Taču aktuāls ir arī jautājums, vai pasažieriem tiks atmaksāta nauda par iegādātajām biļetēm un, vai tiks kompensēti citi izdevumi, kas radušies, lai nokļūtu līdz galamērķim, piemēram, ar taksometru vai īstermiņa nomas auto.

“Mēs noteikti atmaksājam tos izdevumus, kas ir vilcienu biļešu – par neizpildītajiem vai kavētajiem reisiem. Un, kas attiecas uz pārējiem izdevumiem, tur arī pasažieriem ir tiesības vērsties pie mums ar iesniegumu un pieprasīt šos te citus saistītos izdevumus, kas ir bijuši dēļ mūsu vilcienu atcelšanas,” skaidroja Līcīte. 

Katrs iesniegums ar tam klāt pievienotajiem čekiem tiks izvērtēts individuāli. 

Šāda mēroga sistēmas kļūda pēdējās desmitgadēs notikusi pirmo reizi. Tiesa, līdzīgas problēmas bijušas arī iepriekš, taču tad tās izdevies atrisināt krietni īsākā laikā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti