Apturēta Kremļa propagandas rupora «sputniknews.lv» vietne

Latvijā ir apturēta Kremļa propagandas medija "Sputnik" interneta vietnes latviešu valodā "sputniknews.lv" darbība. To Lsm.lv apliecināja domēna ".lv" turētājs - Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Tīkla risinājumu daļa jeb NIC. Tiesa, pēc 3,5 stundu pārtraukuma vietne atsāka darbu ārpus Latvijas jurisdikcijas kā www.sputniknewslv.com

NIC norāda, ka pēc vēstules saņemšanas no Ārlietu ministrijas (ĀM) nolemts apturēt domēna vārda "sputniknews.lv" reģistrāciju.

“Sputnik” darbojas ES valstīs:

Čehija
Vācija
Francija
Itālija
Polija
Igaunija


Tiesa, izņemot Igaunijas  versiju, tie darbojas nevis nacionālajos reģistros, bet gan starptautiskajā zonā .com

ĀM vēstule ietver ierobežotas pieejamības informāciju, norāda NIC, taču atzīst – ar domēna vārda "sputniknews.lv" darbības nodrošināšanu tiek pārkāpta 2014. gada 17.martā pieņemtā Eiropas Savienības (ES) regula, kas nosaka sankcijas pret darbībām, ar ko tiek grauta, apdraudēta Ukrainas teritoriālā integritāte, suverenitāte un neatkarība.

NIC norāda, ka pēc konsultācijām ar kompetentajām iestādēm tika secināts - lai nepieļautu regulas prasību pārkāpumu, domēna vārda "sputniknews.lv" reģistrācija ir apturama. Domēna vārda darbības apturēšana ir spēkā līdz ES noteikto sankciju atcelšanai, atzīmē NIC.

ĀM runas vīrs Raimods Jansons Lsm.lv sacīja, ka ministrija nav lūgusi NIC nereģistrēt domēnu "sputniknews.lv" , bet gan vērsusi uzmanību uz to, ka "sputniknews.lv" ir saistīts ar  Krievijas valsts informācijas aģentūru "Rossiya Segodnya". Tās vadītājs ir Dmitrijs Kiseļovs, kurš ir iekļauts ES sankciju sarakstā.

ĀM uz to vērsusi kompetento iestāžu uzmanību, jo tieši ĀM ir sankciju režīmu koordinējošā nacionālā iestāde Latvijā, aģentūrai LETA sacīja ārlietu ministra Edgara Rinkēviča ("Vienotība") preses padomnieks Mārtiņš Drēģeris.

"Vēršu uzmanību, ka par mediju politiku Latvijā atbildīgā Kultūras ministrija, kā arī Drošības policija un citi publiski ir pauduši viedokli, ka "sputniknews.lv" nav uzskatāms par mediju. Tādējādi citas valsts kontrolētai informācijas aģentūrai nav tiesību nodarboties ar mediju darbību Latvijā," piebilda Drēģeris.

Fakti

Starptautiskā raidsabiedrība "Sputnik" ietilpst Krievijas valsts informācijas aģentūras "Rossija Segodņa" struktūrā, un tika izveidota pēc Krievijas prezidenta rīkojuma „Par mēriem paaugstināt valsts mediju darbības efektivitāti”.

Saskaņā ar rīkojumu:

  • „Valsts unitārā uzņēmuma valsts informācijas aģentūras "Rossija Segodņa" darbības galvenais virziens ir Krievijas Federācijas valsts politikas un sabiedriskās dzīves atspoguļošana ārzemēs”;
  • „Valsts informācijas aģentūras "Rossija Segodņa” vienpersoniska izpildinstitūcija ir ģenerāldirektors, kurš ieceļams amatā un atbrīvojams no amata tikai ar Krievijas federācijas rīkojumu;
  • Informācijas aģentūra "Rossija Segodņa” iekļaujama valsts stratēģisko uzņēmumu sarakstā.

"Sputnik"/"Rossiya Segodnya" ir Krievijas valsts izveidots un kontrolēts informatīvs kanāls ar tam statūtos skaidri noteiktiem ārpolitikas uzdevumiem un tā ir daļa no plašāka Krievijas valdības izmantoto informācijas instrumentu klāsta, ko tā izmanto dezinformācijai un propagandai.

Jau ziņots, ka Krievijas oficiālās informācijas rupora "Sputnik" interneta vietnes latviešu un krievu valodā darbu sāka šā gada februāra vidū.

Tāpat vēstīts, ka "Sputnik" ir jaunākais Krievijas valsts informācijas aģentūras "Rossija Segodņa" projekts. Aģentūras vadītājs ir skandalozais žurnālists Dmitrijs Kiseļovs, un tās mērķi ir izplatīt oficiālo Krievijas skatījumu uz pasaules notikumiem.

Saistītie raksti
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti