Šim apgalvojumam pilnībā piekritis katrs piektais aptaujātais, bet drīzāk piekritis katrs trešais. Pētījumu centra SKDS vadītājs Arnis Kaktiņš vērtē, ka cilvēki, visticamāk, arvien vairāk pierod pie Ziemassvētku komerciālās puses.
2000.gadā tikai aptuveni 14% iedzīvotāju “šī komercializācija ļoti dūrās sirdī un nepatika”, bet 2004.gadā jau katrs trešais teica, ka Ziemassvētki viņam šķiet pārāk komercializēti, pastāstīja Kaktiņš.
“Jāsaka, ka neapmierināto īpatsvars līdz 2011.gadam turējās diezgan līdzīgs – 25% -27%, bet pēdējos četros gados izskatās, ka sākas atplūdi. Cilvēki vairs tik bieži kā agrāk nekritizē Ziemassvētkus to komercializācijas dēļ,” sacīja SKDS vadītājs.
“Varbūt es kļūdos, bet man nešķiet, ka Ziemassvētki būtu kļuvuši mazāk komercializēti. Drīzāk es pieņemu, ka varbūt cilvēki vienkārši akceptē lietas, kādas tās ir un labu laiku ir bijušas. Un agrāk viņus tas kaitināja, bet šobrīd viņi to ir pieņēmuši kā normu, ka tam tieši tā ir jābūt,” pieļāva Kaktiņš.