Ārpus Rīgas

Cēsu vecpilsētā pabeigts atkritumu apsaimniekošanas modernizācijas projekts

Ārpus Rīgas

Arī šogad LLKC centīsies vilināt jauno paaudzi uz laukiem

Apsver ideju par jaunu tiltu pār Daugavu Daugavpilī

Apsver ideju par jaunu tiltu pār Daugavu Daugavpilī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Šobrīd autotransportam Daugavpilī ir pieejams tikai viens, turklāt samērā noslogots tilts pāri Daugavai - Vienības tilts, kas savieno abas pilsētas daļas - Daugavpili un Grīvu. Tas ir par maz otrai lielākajai Latvijas pilsētai, uzskata gan autovadītāji, gan pašvaldības speciālisti.

Ideja par otru tiltu aktualizēta vēl padomju gados un laikā, kad Daugavpilī uz Daugavas bija iecerēta hidroelektrostacijas (HES) būvniecība. Šobrīd otra tilta būvniecības varbūtība ir vēl tikai vīziju līmenī, kam pamatu deva jauna Daugavpils pilsētas dienvidaustrumu apvedceļa iespējamības sāktā izpēte.

20. gadsimta 80.gados jau tika izstrādāts projekts Daugavpils pilsētas dienvidaustrumu apvedceļam, saistot to ar HES būvniecību un paredzot iespējas arī šķērsot Daugavu – proti, būvēt jaunu tiltu. Atsevišķi posmi ceļam tika uzbūvēti, bet, tā kā HES būvniecība nenotika, būvdarbi apstājās un kopš tā laika netika turpināti. Taču jauna tilta aktualitāte joprojām nav zudusi. To pirmkārt apliecina Daugavpils autovadītāji.

To, ka jauns tilts pilsētai vitāli svarīgs, uzsver Daugavpils Komunālās saimniecības pārvaldes Tehniskās nodaļas vadītājs Vadims Semoņenko, bet iespēju vismaz teorētiski izskatīt šādu ideju paver „Latvijas Valsts ceļu” iecere reanimēt vairākus desmitus gadus veco projektu par Daugavpils dienvidaustrumu apvedceļa izbūvi.

Kravas tranzīta plūsma virzienā Lietuva-Baltkrievija un otrādi šobrīd iet tieši caur Daugavpils pilsētu, tas ir taisnākais ceļš. Pēc „Latvijas Valsts ceļu” datiem Silenes un Medumu kontroles punktu abos virzienos kravas auto intensitāte 2014. gadā bija pāri par 170 diennaktī.

Tilta būvniecība aktuāla arī Daugavpils novadam, kura teritorijā varētu tikt veidots apvedceļš. Novada domes galvenā arhitekte Nansija Tamane apliecina, ka sarežģījumu šī projekta atbalstam, ja vien tam tiks dota zaļā gaisma, no novada puses, izvērtējot projektu, vismaz tehniski nav.

Kā provizoriskā vieta otrā tilta pāri Daugavai būvniecībai varētu būt jau padomju gados iezīmētajā teritorijā Daugavpils pilsētas pusē Ruģeļu mikrorajonā, kur bija iecere būvēt HES, un otrajā Daugavas pusē - Daugavpils novada teritorijā. Šobrīd par konkrētu vietu runāt vēl nevar, notiek izvērtēšana, atzīst novada domes Attīstības nodaļas Plānošanas daļas vadītāja Olga Lukaševiča.

Arī „Latvijas Valsts ceļi” runas par otru tiltu pāri Daugavai Daugavpilī uzskata par pāragru lietu, ko tik ātri nemaz nav iespējams realizēt, telefoniski apliecina uzņēmumā. Tāpat Daugvapils domē, lai arī idejiski atbalsta jauna tilta būvniecību, saprot, ka nepieciešami lieli līdzekļi, bet pagaidām budžetā tas nav paredzēts.

Šobrīd uzsākta tikai Daugavpils pilsētas dienvidaustrumu apvedceļa iespējamības izpēte, prognozējot situāciju līdz 2035. gadam, tomēr tas ir sākums idejas realizēšanai arī par otru tiltu Daugavpilī.

Interesanti, ka, pētot arhīva materiālus, atklājies, ka šāds tilts un tieši Ruģeļu mikrorajonā jau bijis iezīmēts plānos pirms 60 gadiem - 1950.gada Daugavpils civilās aizsardzības kartē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti