4. studija

Kam Latvijā veic bezmaksas gēnu analīzes?

4. studija

4. studija

Tehniskā apskatē sabojāts auto - kā rīkoties īpašniekam?

Apskatē sabojāts auto? Vainīgo nevar viennozīmīgi noteikt

Tehniskajā apskatē sabojāts auto. Šādu apsūdzību Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) nedzird pārāk bieži, tomēr viss esot apdrošināts, ja automašīnas pārbaudītājs bijis vainīgs.

Automašīnās sabojāšanas iemeslu noteikt gan nav tik viegli. Inta Saulīte uzskata, ka viņas automašīna tehniskās apskates laikā sabojāta, jo pēc iesēšanās tajā bijusi jūtama deguma smaka un vēlāk pārstāji strādāt sajūgs.

Saulītes pilnpiedziņas automašīnu nebija iespējams pārbaudīt uz bremžu stenda, tādēļ CSDD darbinieks teica, ka nepieciešams veikt testa braucienu. Mašīnas īpašniekiem pārbaudes laikā nav ļauts braukt līdzi.

“Atgriezās mašīna, es biju pie dokumentiem, saņēmu dokumentus, iesēdos mašīnā, un vedekla saka, ka kaut kāda jocīga smaka mašīnā ir - kaut kas ir dedzināts,” stāsta Saulīte.

Pēc dienas automašīnas sajūgs esot strādājis ļoti slikti, un tai bijis nepieciešams remonts.

CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieks Jānis Liepiņš stāsta, ka auto pārbaude (konkrētajā gadījumā Valmierā) notiek pa noteiktu maršrutu – vienu kvartālu. Pārbaudē tiek attīstīts ātrums 50 kilometri stundā, un CSDD darbinieks cenšas to apturēt.

Normatīvie akti nosaka, ka tehniskās apskates laikā klientam nebūtu jāatrodas automobilī. “Tas ir gan no drošības viedokļa, gan no pretkorupcijas viedokļa, jo šī situācija var radīt divdomības,” saka Liepiņš.

Viņš atzīst, ka tehniskajā apskatē slodze automašīnai ir lielāka nekā ikdienā, lai tā būtu gatava akūtām situācijām uz ceļa.

Liepiņš skaidro, ka gan tehniskās apskates darbinieki, gan veiktie procesi ir apdrošināti - gadījumam, ja automobilis tiek sabojāts.
Pašlaik apdrošināšanas kompānija izvērtējot notikušo. Savus paskaidrojumus snieguši gan CSDD darbinieks, gan auto īpašniece.

Liepiņš saka, ka gadījumi, kuros var runāt par automobiļa salaušanu apskates laikā, ir reti. “ Šīs situācijas nav bieži, ir reti gadījumi, kad notiek kāds automobiļa defekts, par kuru, es gribētu teikt nav viennozīmīgas atbildes, vai tas varēja rasties, jo automobilim ir kaut kāds defekts, vai tas plīsums ir noticis darbinieka vainas dēļ,” saka CSDD pārstāvis.

Konkrētajā gadījumā automašīnas īpašniecei jāgaida apdrošināšanas kompānijas slēdziens. Kā norāda CSDD, atzinums būs divu nedēļu laikā, kad būs izvērtēti visi apstākļi. 
 

5 komentāri
Aigars Ginters
Tadi gadījumi nav nemaz tik reti,lieta tāda ka neviens neko nevar pierādīt,man piemēram Jēkabpils TA autiņu nokāva pie atgāzēm,kaut gan vis bija tiko nomainīts jauns,dzen autiņu kaut uz šrotu,remonts uz 500eur,nu un kā lai to kantori nosauc........
Viktors Nikitins
Sviests.Kaa var mashiinai piebeigt sajuugu 5 minuutees?Pat tiishaam censhoties to izdariit ir praktiski neiespeejami,ja sajuugs ir bijis normaalaa darba kaartiibaa
Mike Koglin
Slimā valsts,man kaut kāds pitars liks izkāpt no mana privātā īpašuma???Ejiet tirst kapitāli!!!Ko vel izdomāsiet ..?????Cik var pazemoties kaut kādu augļotāju priekšā,??????Kad tauta reiz atvērs acis un sacelsies pret shitādiem pitarsiem????
Anonīms lietotājs 22978
Pirmkārt, CSDD darbinieks, nevis "pitars". Seksuālajai orientācijai šī darba pienākumu izpildē nav nekādas nozīmes. Ortkārt, Tavs privātīpašums ir vismaz tonnu smags kustamais īpašums, kas ikdienā var apdraudēt citu valsts iedzīvotāju īpašumus, transportlīdzekļu s un pat pašus iedzīvotājus. Lai valsts varētu nodrošināt vismaz kādu saprātīgu drošības līmeni uz ceļa (jo par putru Tavā galvā ir grūti garantēt), tiek pārbaudīti vismaz transportlīdzekļi. Ej nu sazin, iet pāri gājēju pārejai māmiņa ar bērniem, bet Tavam privātīpašumam bremzes nestrādā. Treškārt, ja vēlies, lai tautai atveras acis, iemācies rakstīt visiem saprotami.
Artūrs Savickis
Un kad tādi ‘pitarasi’, kā tu, iemācīsies rakstīt?
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti