Sadaļas Sadaļas

Panorāma

Kad ierobežos transtaukskābes?

Panorāma

Netiklībā apsūdzētie par Liepājas tiesas spriedumu

Tunelis Āgenskalnā varētu arī nebūt

Ap 30 cilvēku piketē pret tuneli Āgenskalnā; satiksmes ministrs sola vērtēt alternatīvas

Apmēram 30 cilvēki otrdien pie valdības mājas piketēja pret  “Rail Baltica II” projektā iecerēto tuneļa būvi Āgenskalnā. Lai arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss  (“Vienotība”) protestētājiem atzinis, ka tunelis būtu labākais risinājums, tomēr solīja vērtēt arī citas iespējamās alternatīvas, ziņo Latvijas Radio korespondents Gunārs Valdmanis.

 

Pikets pie valdības mājas no plkst.11 ilga aptuveni 40 minūtes, un tajā pulcējās ap 30 cilvēku. To vidū, kā uzzināja Latvijas Radio, bija ne tikai Āgenskalna apkaimē dzīvojošie, bet cilvēki arī no citiem Rīgas rajoniem. Galvenais piketētāju pretarguments – ar tuneļa būvi tiks apdraudēta Āgenskala tradicionālā apbūve un kurtūrvēsturiskās vērtības.

Piketa laikā izteiktas šaubas, vai tuneļa būvē ir ņemtas vērā iedzīvotāju bažas, ietekme uz apkārtējo vidi un uz iedzīvotāju veselību un labsajūtu. Piketa dalībnieki pauda bažas, ka tuneļa būves procesā tiks izmantotas ķīmiskas vielas vai tehnoloģijas, kas var apdraudēt iedzīvotāju veselību.

Neilgi pēc piketa sākuma pie protestētājiem pienāca Matīss, kurš uzklausīja piketa dalībnieku sacīto, paņēma sarakstu ar parakstiem pret tuneļa būvi, solīja ņemt vērā iedzīvotāju  viedokli un pozitīvi novērtēja iedzīvotāju aktivitāti.

Ministrs atzina, ka, viņaprāt, tunelis vismazāk ietekmētu iedzīvotāju labsajūtu, tomēr viņš pauda gatavību pārskatīt un vērtēt alternatīvas – viadukta, trokšņus slāpējošas sienas izbūvi un citas. Tālāki lēmumi šajā jautājumā gaidāmi rudenī, teica Matīss. "Mēs uzklausām iedzīvotājus ne tikai Rīgas teritorijā, bet arī citās pašvaldībās un meklējam variantu, kas būtu pieņemamāks Latvijas iedzīvotājiem un pēc iespējas mazāk ietekmētu viņu dzīvi (..)

Varētu būt alternatīva, ka netiek būvēts šāds tunelis. Ir taču visādi viadukti (..) tunelis pēc savas būtības ir ļoti dārga inženiertehniska būve un trokšņu aizsargājošas sienas noteikti būtu lētākas. Līdz ar to tas būtu izskatāms variants," teica ministrs.

Matīsa teiktais apmierinājis piketa dalībniekus, kuri drīz pēc ministra uzklausīšanas izklīda.

Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" otrdien biedrības "Āgenskalns - mūsu mājas" vadītājs Ēriks Pūle sacīja, ka, urbjot tuneli dzīvojamajā masīvā, plaisās ēkas un cietīs vide. Turklāt patlaban nav mehānismu, kas paredzētu, kā kompensēt iespējamos zaudējumus. Bažas par to, ka, radot tuneli, sēdīsies grunts, esot apstiprinājuši dažādu valstu ģeologi. Pūle norādīja, ka tiešie zaudējumi vēl tiek rēķināti.

Biedrības "Āgenskalns - mūsu mājas" vadītājs Ēriks Pūle piketā pie Ministru kabineta

Biedrības līderis LTV "Panorāma" pauda, ka drīzāk jādomā par otru minēto variantu, ka ātrvilciena sliežu tuneli izbūvē zem esošajām dzelzceļa sliedēm. To uzsvēra arī citi piketa dalībnieki. Savukārt piketa dalībniece Tatjana sacīja, ka „šī ir kārtējā naudas atmazgāšana”. „Var celt, bet par saprātīgām izmaksām, nevis uz cilvēku rēķina,” viņa saka.

Savukārt profesors Valdis Segliņš "Pēcpusdienai" pauda, lai arī tuneli ir iespējams tehniski uzbūvēt, tomēr paliek jautājums - vai tas vispār ir vajadzīgs, jo "blakus ietekmes nenoliedzami būs". Viņš atzina, ka cilvēkiem ir pamats ar bažām raudzīties uz šo projektu, jo būvniecības pieredzes citos gadījumos Latvijā ne vienmēr ir bijusi pozitīva.

Projekta "Rail Baltica" tehniskās izpētes un sabiedriskās apspriešanas organizētāja "RB Latvija" pārstāvis Neils Balgalis norādīja, ka pagaidām vēl tiek aprēķināts, kādas varētu būt dažādu inženiertehnisku risinājumu izmaksas. Tomēr, vaicāts, vai dzelzceļa līnija varētu atrasties jau esošajā dzelzceļa koridorā vai tiks būvēta jauna līnija, viņš atzina, ka ticamāks ir pirmais no šiem variantiem.

Intervijas ar ekspertiem par "Rail Baltica" iespējamo tuneli Āgenskalnā

Jau ziņots, ka biedrība „Āgenskalns – mūsu mājas” savākusi vairāk nekā 4800 parakstu pret tuneļa urbšanu zem Āgenskalna dzīvojamās zonas „Rail Baltica” vajadzībām. Arī domes vadība ir pret projektā "Rail Baltica II" iecerēto tuneļa būvi zem Āgenskalna dzīvojamās daļas, aicinot projekta īstenotājus meklēt citus risinājumus.

"Mēs atbalstām "Rail Baltica" projektu, mēs atbalstām ideju, ka vajag savienot Centrālo staciju ar lidostu, bet Āgenskalna tunelis nav risinājums," to otrdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" atzina Rīgas domes mērs Nils Ušakovs ("Saskaņa").

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt