Dienas ziņas

Programma turpināsies nākamgad

Dienas ziņas

Latgalē apspriež sabiedriskā transporta kvalitāti

Elektromobiļi Latvijā – izglītojošs projekts

Amatas novadā iegādātos elektromobiļus neizmanto, kā iepriekš cerēts

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Tāpat kā citas pašvaldības, kas pirms trim gadiem par Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu iegādājās elektromobiļus, nespēj nobraukt projektā plānoto kilometrāžu, arī Amatas novada pašvaldība cerētā nobraukuma vietā spēj izpildīt vien mazliet vairāk par pusi. Ražotāja norādīto maksimālo attālumu, kādu varētu veikt ar pilnu uzlādētu bateriju, realitātē nobraukt nevar. Arī garākus braucienus joprojām nevar plānot, jo nav pieejamas ātrās uzlādes stacijas.

Amatas novadā ikdienā elektromobili visvairāk izmanto Komunālās daļas speciālisti un Sociālais dienests. Novads ir liels un, ja vasarā ar kārtīgu maršruta izplānošanu vēl ļoti lielu bažu nav, vai tiks atpakaļ līdz uzlādes iekārtai, tad ziemā gan. Iespējas divas - vai nu jāplāno nelieli attālumi vai arī jāatsakās no komforta, jo apsilde patērē daudz enerģijas.

"Katrā ziņā mēs dodam izmantot visiem, lai vismaz kaut kādus tos kilometrus sasniegtu," saka Amatas novada pašvaldības Komunālās nodaļas vadītājs Guntars Pīpkalējs.

Amatas novada pašvaldība plānoja, ka gada laikā ar to nobrauks aptuveni 20 tūkstošus kilometru. Daudz, bet arī vajadzību plašo teritoriju apbraukāt tikpat, kas ar parastajām automašīnām sanāk dārgi. Plānotās kilometrāžas vietā šobrīd izdodas nobraukt 10 -12 tūkstošus kilometrus gadā. Ja vien reizē ar elektromobiļu iegādes projektu būtu realizēta arī ātro uzlādes staciju tīkla izveide, tad, iespējams, rezultātu arī varētu sasniegt.

"Es varētu teikt tā, šis transports ir zināms paraugs, kā ekonomēt uz kilometriem. Tad jūs saprotiet, ka katrs kilovats, ko ietaupiet, nozīmē, ka tiksiet tālāk," teica Amatas novada domes izpilddirektors Māris Timmermanis.

Pašvaldībā gan teic: lai arī ar trūkumiem, elektromobilis tomēr ir ekonomiski izdevīgs un šis projekts – izglītojošs. Kā sava veida eksperiments.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) pauž, ka drīzumā sāksies kopējo rezultātu izvērtēšana.

"Monitoringa periods sākas nākamā mēneša pirmajā datumā. Kopumā monitoringa periods ir pieci gadi, un to laikā katru gadu projekta īstenotājiem ir jāiesniedz pārskats par sasniegtajiem emisijas samazinājumiem," norāda VARAM  Klimata pārmaiņu departamenta direktore Ilze Prūse.

Projekta izpildes uzraudzība gan notiek jau kopš tā realizēšanas sākuma. Noteikumi paredz, ka gada laikā neizpildīto, kas ir noteikts līdz 20%, var kompensēt nākamajā gadā jeb nobraucot vairāk.

Tikmēr Ceļu satiksmes drošības direkcija jau uzsākusi darbu pie pirmo 30 ātrās uzlādes staciju izbūves. Kopumā līdz nākamā gada pavasarim tādas paredzētas 70, kas būs uz valsts galvenajiem autoceļiem vai tiešā to tuvumā, kā arī lielākajās apdzīvotās vietās, bet vēl aptuveni 80 uz galvenajiem reģionālajiem autoceļiem un citās pilsētās plānots uzstādīt līdz 2020.gada beigām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti