Svētdienas dienā, nākot mājās, Brīvības ielas 228. nama iedzīvotāji attapās pie visai nepatīkama paziņojuma. "Pie tā pavēstījuma, ka nebūs ūdens, bija ziņa, ka nav paredzamas, kad parādīsies ūdens," stāstīja nama iedzīvotāja Sarma.
Pagājušas trīs dienas, un dzīvokļu īpašnieki tā arī nesaprata, kad var cerēt uz ūdens parādīšanos, jo nekādus paskaidrojumus no RNP tā arī nebija saņēmuši.
"Zvanīju. Bezcerīgi. (..) Neceļ telefonu. Ja zvana uz parasto – ne info dienestu, kas ir mūsu, ne vecākā, bet atbildīgā pārvaldniece, Zinaida, ja nemaldos. Viņa vienkārši neceļ telefonu. Zvanot uz info dienestu atkal, viņiem ir standarta frāzes – "tā nav mūsu problēma" vai arī – "mēs pieņēmām jūsu pieteikumu un gaidiet atbildi"," stāstīja nama iedzīvotājs Ivars.
Beigās, paši savā starpā sarunājoties, kaimiņi noskaidrojuši, ka vienā dzīvoklī plīsis stāvvads, tāpēc visai mājai ir atslēgts ūdens.
Lai arī neziņas pilnās trīs sausuma dienas ir aiz muguras, neērtais jautājums, kas ilgu laiku jau tirda nama iedzīvotājus, paliek: par ko viņi maksā RNP? "Ja mēs esam tik liela māja, tad vajadzēja taču padomāt, ka nebūs ūdens, nevar zināt, kad tas ūdens beidzot būs, cisternu ievest pagalmā. Vai tas bija tik grūti?" vaicāja Ivars.
RNP skaidroja, ka vainīga pie tik ilga ūdens trūkuma ir neviens cits kā kaimiņiene, kuras dzīvoklī notikusi avārija.
Jo tāpat kā daudzi dzīvokļu īpašnieki – neievērojot likumu, veikusi savā mājoklī remontu, nenodrošinot piekļuvi stāvvadiem.
"Vai tā ir virtuve, vai biežāk vannas istaba, pārbūvē konkrētās komunikāciju sienas par monolītām sienām, neatstājot šo piekļuvi. Kad rodas avārijas situācijas, visbiežāk tas ir tieši avārijas situācijām, bet mēdz būt arī plānotie remontdarbi, kuru veikšanu krietni aizkavē tas, ka piekļuve netiek nodrošināta, jo šī siena, skaistā flīžu siena, ir jādemontē," skaidroja RNP pārstāve Una Grenevica.
Arī komunikācijas trūkumu starp dzīvokļu īpašniekiem un apsaimniekotāju RNP noliedza. Info centrā zvani tiek ierakstīti, kas pierādot, kā darbinieki bez ūdens palikušajiem iedzīvotājiem skaidrojuši situāciju. Arī ūdens cisternu pārvaldnieks labprāt noorganizētu, ja vien saņemtu pieprasījumu.
"Zvanot par avārijas situāciju un piesakot, parasti tā kārtība ir tāda, ka mūsu speciālisti papildus pajautā, vai būs nepieciešamība pēc ūdens. Tas ir jāpiesaka. Ir gadījumi, kad dzīvokļu īpašnieki no tā atsakās. Šeit mēs nesaņēmām tādu pieteikumu, ka viņiem būtu vajadzīga ūdens cisterna," norādīja RNP pārstāve.
Lai informācija operatīvāk nonāktu pie dzīvokļu īpašniekiem, RNP iesaka iedzīvotājiem ievēlēt mājas vecāko, ar kura palīdzību pārvaldnieks nodotu iedzīvotājiem visas svarīgākās ziņas. Savukārt Brīvības ielas 228. nama iedzīvotāji apsver domu mainīt mājas apsaimniekotāju.