«airBaltic» pasažieri neapmierināti par «duty-free» pirkumu iekļaušanu bagāžas svarā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Pasažieri arvien biežāk izsaka neapmierinātību sociālajos tīklos par aviokompānijas "airBaltic" rokas bagāžas pārvadāšanas noteikumiem. Visvairāk cilvēkus izbrīna fakts, ka bagāžas svarā ietilpst arī lidostas veikalā iegādātās preces. Turklāt daļa pasažieru uzskata, ka nav pieejama pietiekama informācija par šiem nosacījumiem. Lidsabiedrībā informē, ka šāda informācija pieejama visos biļetes iegādāšanās posmos. Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) iesaka noteikumus cītīgāk izlasīt.

Pasažieri neapmierināti par "duty-free" iepirkumu iekļaušanu bagāžas svarā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Pagājušajā nedēļā lidsabiedrību "Ryanair" sodīja ar naudassodu. Spānijas tiesa secinājusi, ka no pasažiera iekasēta pārmērīga maksa par rokas bagāžu. Tiesā vērsusies pasažiere, kurai lidsabiedrība likusi maksāt sodu par somas ņemšanu salonā, nepērkot tai īpašu biļeti. Sods bijis 20 eiro. Latvijas aviokompānijai "airBaltic" šis sods ir trīsreiz lielāks – sešdesmit eiro. Sociālajos tīklos ik pa laikam novērojams, ka pasažieri ir neapmierināti par tik lielu sodu. Sašutums ir par to, ka rokas bagāža vienreiz jau nosvērta un atzīts, ka tā atbilst noteikumiem. Tomēr pie iekāpšanas to sver vēlreiz.

Viena no pasažieriem Diāna Špura stāsta, ka visvairāk pārsteidz tas, ka kopējā svarā ietilpst arī lidostas tā sauktajos "duty-free" veikalos nopirktās preces.

"Par katru kilogramu, pat ja nav tas kilograms, bet kaut kādi grami, tāpat tev ņems tos 60 eiro. Īstenībā diezgan rupjā veidā viņas to pasaka. Mums bija pāris priekšā, viņi bija sašutuši [par soda uzlikšanu], viņiem pateica – jūs ātrāk domājat, ko darīsiet, citādāk lidmašīna aizbrauks bez jums," stāsta pasažiere.

Nepatīkama pieredze bijusi arī Beātei Valdmanei, kas ar vīru devusies uz Portugāli. Viņiem iegādāta arī lielā nododamā bagāža. Sieviete stāsta, ka arī viņiem pirms iekāpšanas nosvērta rokas bagāža kopā ar nopirktajām precēm. Gan viņas, gan vīra bagāžai svars bijis pārāk liels. Viņa uzskata, ka tik cītīgas pārbaudes notiek tāpēc, lai gūtu papildus peļņu.

"Katram pieprasīja maksāt 60 eiro. Mēs sākām kašķēties, un es teicu, ka tās mantas ir man vienai. Tad pārlikām uz mani to visu un es viena pati samaksāju. Patiesībā samaksāja gandrīz katrs otrais cilvēks. Mēs lidojām atpakaļ no Portugāles un domājām, vai būs tāpat, ka pie iekāpšanas tā dara. Bet, cik es saprotu, atšķiras stafs [personāls - angļu val.] katrā pusē un Portugālē nenotiek tādas lietas, ka svērtu somas un liktu kaut ko tādu maksāt," stāsta Beāte.

Pasažieres ir vienisprātis, ka būtu jāsniedz plašāka informācija par to, ka svarā ietilpst arī lidostā nopirktais. Turklāt personālam vajadzētu būt laipnākam gadījumos, kad svars pārsniegts un sods jāmaksā.

Aviokompānijā "airBaltic" atzīst, ka liels skaits pasažieru neievēro bagāžas pārvadāšanas noteikumus.

Lidsabiedrības komunikācijas nodaļas pārstāve Ilva Priedniece stāsta, ka informācija par to, kas rokas bagāžā ietilpst, ir pietiekama. Turklāt tagad ieviests jaunums – piemaksājot teju 12 eiro, rokas bagāža var svērt 12 kilogramus.

"Tas ir relatīvi jauns pakalpojums, ieviests šajā gadā, jo mēs novērojām, ka ir daudz pasažieru, kuri labprāt izmantotu iespēju ņemt līdzi salonā lielāku rokas bagāžu. Mēs veicām testa mērījumus un aptuveni 15% pasažieru būtu tādi, kam vajadzētu lielāku rokas bagāžu. Tādēļ tika izveidots pakalpojums, kas saucas „smagā rokas bagāža”, kur var tās svaru palielināt," skaidro Priedniece.

Pārstāve stāsta, ka saņem iebildumus par maksas piemērošanu pārsniegta bagāžas svara gadījumā. Tomēr viņa uzsver, ka

informācija ir norādīta vairākās vietās – gan mājaslapā, gan vairākos posmos, veicot biļetes iegādi, uz iekāpšanas kartes, arī e-pastā, kuru pasažieri saņem pirms reisa un īsziņā.

Turklāt, veicot pirkumu, pasažieris ir piekritis šiem noteikumiem. "airBaltic" pārstāve stāsta, ka šāda punktualitāte uz bagāžas izmēriem nepieciešama drošības apsvērumu dēļ.

"Es domāju, ka lielākoties cilvēki vienkārši neapzinās, ka katrs grams, kas nāk klāt, kopumā beigās sastāda pietiekoši lielu svaru, kas varētu pārsniegt pārvadāšanas noteikumos paredzēto. Tieši tādēļ diemžēl tā robeža ir novilkta pie tiem limitiem, kas ir visiem zināmi. Un ir ļoti grūti diskutēt par katriem nākamajiem gramiem, vai tie ir 100, vai 200, jo kopsummā tas pārsniegtais summējas un kaut kur tā robeža ir jānovelk," uzsver Priedniece.

Sieviete stāsta, ka aviokompānijai nevarētu pārmest par nepietiekamu informēšanu. Tomēr tiek plānots, kā komunikāciju starp pasažieri un kompāniju uzlabot.

Latvijas Radio uzrunāja arī PTAC. Šogad par aviokompāniju "airBaltic" kopumā saņemtas 537 sūdzības. Tās gan galvenokārt ir par atceltiem reisiem, to kavēšanos vai atteiktu iekāpšanu. Un 309 no tām ir bijis pozitīvs rezultāts, kas nozīmē, ka patērētājs ir saņēmis kompensāciju un strīds ir atrisināts.

"Pagājušajā gadā ir bijušas 34 sūdzības par bagāžu. Šogad – 25. Nevarētu teikt, ka par to mums daudz sūdzas. Tad, ja ir šobrīd sociālajos tīklos redzams, ka pasažieri izsaka neapmierinātību ar bagāžas jautājumiem ''Airbaltic'' aviokompānijā, tad šeit ir jāņem vērā tas, ka aviokompānijai ir savi noteikumi, kas attiecas uz to. Un pasažieriem, izmantojot aviokompānijas pakalpojumus, būtu šie noteikumi jāievēro," norāda PTAC pārstāve Santa Zarāne.

Centra pārstāve atgādina pasažieriem rūpīgi izlasīt informāciju, iegādājoties biļeti. Turklāt pirms lidojuma kārtīgi jāpārdomā arī plānotie pirkumi, lai tie ietilptu bagāžas pārvadāšanas noteikumos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti