"AirBaltic" reisam no Kopenhāgens trešdien Rīgas lidostā bija jānolaižas plkst. 17.30, tomēr lidojums ievērojami aizkavējās. Lidmašīna nolaidās vairāk nekā stundu vēlāk - plkst. 18.48, un lidosta saņēma brīdinājumu par iespējamām problēmām nolaišanās laikā.
"Lidostā tika saņemta informācija par iespējamām tehniskām problēmām "AirBaltic" gaisa kuģim, un atbilstoši lidostā izstrādātajam plānam šādās situācijās tika izsludināts paaugstināts drošības režīms.
Bija iesaistīts arī ātrās palīdzības dienests un mūsu ugunsdzēsības dienests," teica starptautiskās lidostas “Rīga” pārstāve Laura Karnīte.
Pirms nolaišanās lidaparāts apmeta trīs apļus virs Rīgas. Lidmašīnas drošības sistēma ziņoja par problēmām ar priekšējo šasiju. Pasažieri informēti par sarežģījumiem, un nolaišanās notika bez problēmām.
"Mūsu apkalpe, protams, sniedza pilnu informāciju par apstākļiem, bet, ja to nezinātu, to pasažieri nevarētu atšķirt no citām nosēšanās reizēm. Mums šobrīd apkalpe, pēc sākotnējās informācijas, ziņoja, ka ir problēma ar priekšējo šasiju," teica "airBaltic" runasvīrs Jānis Vanags.
Ar situācijas skaidrojumu jau klajā nācis Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs, skaidrojot – kļūdījusies datorsistēma, kas nepadeva signālu šasijas izlaišanai. Tomēr tā izlaista, izmantojot rezerves sistēmu.
Tikmēr vēl joprojām nav noslēgusies jau trīs mēnešus ilgusī izmeklēšana Cīrihes reisa gadījumā, kad pēc pacelšanās neizdevās pilnībā ievilkt priekšējo šasiju un šādā stāvoklī nācās veikt arī nosēšanos. Gan Cīrihes, gan Kopenhāgenas reisos devās viena tipa - "Bombardier Q400 NextGen” lidmašīnas, tomēr "airBaltic" šos gadījumus pagaidām nesaista.
"Šobrīd mēs nevaram spekulēt par notikušā apstākļiem, pirms nav zināmi izmeklēšanas rezultāti," teica Vanags, norādot, ka tiek veiktas papildu pārbaudes. "Mēs preventīvi vairākus mezglus priekšējās šasijās nomainījām papildus tam, ko prasa ražotājs un ko prasa apkopes programma."
Publiskajā telpā atrodamā informācija liecina, ka tieši šī tipa "Bombardier" lidmašīnas bīstamos incidentos šasiju dēļ vairākkārt iesaistītas jau iepriekš.
Transporta un sakaru institūta Aviācijas centra pasniedzējs Sergejs Medvedevs gan noraida versiju par sistemātisku ražotāja kļūdu, skaidrojot – bīstamību katrā no gadījumiem radījis cits faktors, tai skaitā – cilvēka kļūda.
Arī Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs abus gadījumus sauc par atšķirīgiem un norāda – vakardienas incidentā vainojamā sistēma jau nomainīta un ražotājam pasūtītas pārbaudes.