Šā gada 1.jūnijā Latvijā sāka darboties oficiālas elektroniskās adreses (e-adreses) likums, kas nosaka obligāto e-adreses lietojumu visām valsts iestādēm.
VARAM Publisko pakalpojumu departamenta direktora vietnieks Gatis Ozols intervijā Latvijas Radio skaidroja, ka valsts iestādēm līdzās oficiālajām mājaslapām un e-pasta adresēm jābūt arī oficiālajām e-adresēm. “E-adrese ir kā deklarētā dzīvesvietas adrese, tikai elektroniskā vidē,” skaidroja VARAM pārstāvis.
E-adrese iedzīvotājiem saziņā ar valsts iestādēm ieviesīs divas jaunas lietas. Pirmkārt, portālā latvija.lv, aktivizējot e-adresi, iedzīvots un uzņēmējs norādīs, ka ar valsti primāri vēlas sazināties tikai elektroniskā vidē. Otrkārt, visa elektroniskā saziņa notiks vienuviet – oficiālajā e-elektroniskajā portālā latvija.lv. Vienlaikus ir iespējams norādīt privāto e-pastu paziņojumu saņemšanai.
Tādējādi atšķirībā no e-pasta oficiālā e-adrese ļaus iestādēm droši identificēt cilvēku.
Ar e-adreses palīdzību gan iedzīvotāji varēs sazināties ar valsts iestādēm, gan valsts iestādes – ar konkrētiem iedzīvotājiem. “Ja iedzīvotājs būs aktivizējis e-adresi, ziņojums tiks sūtīts nevis uz pastu vai kā ierakstīta vēstule, bet uz e-adresi elektroniskā formā,” skaidroja Ozols.
Jaunā sistēma tiek ieviesta vairākos posmos: no jūnija to sāka izmantot valsts iestādes, oktobrī pievienosies pašvaldības. Bet no 12.oktobra iedzīvotājiem ir iespēja izmēģināt jauno sistēmu, aktivizējot e-adresi un to lietojot. Oficiāli iedzīvotājiem sistēma būs pieejam no 2.janvāra.
Tādējādi VARAM vēlas šogad testēt šo sistēmu, tāpēc gaida atsauksmes no iedzīvotājiem par to, kas patīk, kas ne, kas ir ērti lietojams un kas nesaprotams. To varēs izdarīt, aizpildot anketu.
Tādā veidā līdz janvārim cer pilnveidot sistēmu.