Sadaļas Sadaļas

Ādažos slēgts kreisais pagrieziens no Carnikavas uz Tallinas šoseju pie Gaujas tilta

Ādažos slēgts kreisais pagrieziens no Carnikavas uz Tallinas šoseju pie Gaujas tilta un uz Carnikavu autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži pieslēgumā, informēja valsts AS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Virzienā no Rīgas:

  • lai nogrieztos no Tallinas šosejas uz Carnikavu, vieglajam transportam turpmāk jāizmanto tikai pievedceļš Gaujas tiltam (V45), nogriezties no Tallinas šosejas uz reģionālo autoceļu P1 vieglais transports nedrīkst. Tādā veidā tiek atslogots autoceļa P1 un Tallinas šosejas krustojums;
  • smagais transports (virs 3,5 t) turpmāk kreiso pagriezienu no Tallinas šosejas uz autoceļu P1 varēs veikt Tallinas šosejas (A1) un autoceļa P1 krustojumā;
  • drošības saliņas ar fiziskiem šķēršļiem Gaujas tilta pievedceļa (V45) un Tallinas šosejas krustojumā padara drošāku kreiso pagriezienu no Tallinas šosejas (A1) uz Carnikavu, norādīja LVC.

Virzienā no Carnikavas uz Ainažiem:

  • veikt pagriezienu no Carnikavas uz Tallinas šoseju Ainažu virzienā turpmāk drīkstēs tikai autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži (P1) krustojumā, kur izveidota kreisā pagrieziena iekļaušanās josla brauktuves vidū, lai netraucētu satiksmes plūsmu virzienā Rīga–Ainaži;
  • kreisais pagrieziens pie Gaujas tilta no V45 Ainažu virzienā ir aizliegts (izņemot satiksmes autobusus);
  • posmā no reģionālā autoceļa P1 pieslēguma Tallinas šosejai līdz Gaujas tiltam virzienā uz Ainažiem izveidota iekļaušanās josla, kas ļaus droši veikt kreisā pagrieziena manevru no P1 virzienā uz Tallinu.

Virzienā no Carnikavas uz Rīgu, izmantojot Tallinas šoseju, satiksmes organizācija paliek kā iepriekš, labie pagriezieni ir atļauti gan no pievedceļa Gaujas tiltam (V45), gan no reģionālā autoceļa P1. Lai atvieglotu nogriešanos pa labi no reģionālā autoceļa P1 uz Tallinas šoseju Rīgas virzienā, uz autoceļa A1 ir izveidota ieskrējiena josla. 

Riteņbraucējiem jāņem vērā, ka turpmāk ir aizliegts pārvietoties pa Tallinas šoseju posmā no Tallinas šosejas un reģionālā autoceļa P1 krustojuma līdz Gaujas tiltam.

Satiksmes izmaiņas uz Tallinas šosejas

Satiksmes izmaiņas uz Tallinas šosejas

Posma apbraukšanai izmantojami reģionālais autoceļš P1 un pievedceļš Gaujas tiltam (V45). Savukārt traktortehnika šajā posmā drīkst pārvietoties pa A1 virzienā uz Ainažiem, bet virzienā uz Rīgu tai posms jāapbrauc pa pievedceļu Gaujas tiltam (V45) un reģionālo autoceļu (P1).

LVC norādīja, ka satiksmes organizācijas izmaiņu ietvaros virzienā no Ainažiem pirms Gaujas tilta izveidota arī kreisā nogriešanās josla no Tallinas šosejas uz Kadagu pa Iļķenes ceļu.

Visā Tallinas šosejas posmā no krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz Pulksteņezeram ieviests ātruma ierobežojums 80  km/h, izņemot posmus Baltezerā (50 km/h) un pie Gaujas tilta, kur maksimālais braukšanas ātrums ir 70 km/h.

Pirms posma, kur veiktas satiksmes organizācijas izmaiņas, kā arī pirms reģionālā autoceļa P1 un pievedceļa Gaujas tiltam (V45) krustojuma ir izvietotas informatīvās ceļazīmes par izmaiņām satiksmes organizācijā.

LVC skaidroja, ka satiksmes organizācijas izmaiņas Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.-13,85. km), jauna ceļa marķējuma ieklāšana un aprīkojuma uzstādīšana ir labākais risinājums satiksmes drošības uzlabošanai, ņemot vērā to, ka posmu nav iespējams pārbūvēt atbilstoši visām šādas kategorijas autoceļa drošības prasībām. LVC vērš uzmanību, ka izmaiņas nepalielinās šī posma caurlaides spēju, taču samazinās frontālu sadursmju iespējas, kā arī uzlabos gājēju drošību Baltezerā.

LVC atzīmēja, ka Tallinas šosejas sākumposmā no Rīgas apvedceļa līdz Saulkrastiem pēdējo 10 gadu laikā par 50% pieaugusi satiksmes intensitāte, un ceļš ir izsmēlis savu caurlaides spēju. Vienlaikus pēdējo 20 gadu laiku Ādažu teritorijā ir attīstīta gan dzīvojamā apbūve, gan rūpnieciskā, bet netika organizēta droša satiksme, nav izveidoti pašvaldības paralēlie ceļi un pieslēgumi veikti pie valsts galvenā ceļā – Tallinas šosejas. Tādējādi Tallinas šosejas sākumposms ir zaudējis savu galvenā autoceļa funkciju, kā arī ir ievērojami pasliktinājusies satiksmes drošība –  posmā ir seši tā saucamie melnie punkti. Pēdējo triju gadu laikā tur ir notikuši 96 ceļu satiksmes negadījumi un bojā gājuši seši cilvēki, no tiem pieci frontālajās sadursmēs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt