Pēc pusgadu ilgiem remontdarbiem Ādažu centrālās ielas - Gaujas ielas - rekonstrukcija nonākusi finiša taisnē. Pārmaiņas ir kardinālas - visas komunikācijas ir iebūvētas zem ietves. Asfalta segums nomainīts pret bruģi, bet krustojumos izbūvēti autobraucējiem neierasti rotācijas apļi.
“Brauktuve krustojumos ir pacelta tā kā ātrumvaļņi uz augšu, līdz ar to autovadītāji ir spiesti samazināt ātrumu, un palaist velobraucējus un gājējus,” pastāstīja ceļu ekspluatācijas inženieris Pēteris Sabļins.
“Braucēji brauc lēnāk, un tas ir tikai pozitīvi, jo šeit ir centrs. Man ir arī darbs uz šīs ielas, un es pa logu redzu, kā ģimenes katru vakaru staigā. Līdz tam nebija tik daudz ne gājēju, ne riteņbraucēju,” atzina Ādažu iedzīvotāja Iveta.
Līdztekus ietvei izbūvēti arī veloceliņi, velonovietnes un velo tehniskās apkopes stacija. Mainīta gan ierastā auto novietošana “skujiņā” pret stāvēšanu paralēli ielai. Turklāt stāvvietu kabatas mijas ar apstādījumiem, kas nepatīk daudziem autovadītājiem.
“Ļoti grūti novietot mašīnu gar malām. Mazas tās kabatiņas. Mīnuss ir arī tas, ka to koku būs par daudz. Vienkārši tas traucē satiksmei,” uzskata Ādažu iedzīvotājs Aigars.
Gājējiem un velobraucējiem draudzīgais projekts esot noskatīts Holandē un Latvijā uzskatāms par pilotprojektu. Inženieris gan nepiekrīt, ka tā izmaksas ir dārgākās, nekā ierasts.
“Mēs esam izbūvējuši jaunu lietus kanalizāciju. Mums ir gan attīrīšanas iekārtas pie ielas, mēs esam izbūvējuši laukumus. To mēs tā nevaram mērīt. Ja mēs rēķinām 16 000 kvadrātmetru bruģa.. Pat pie pašreizējām cenām būtu vismaz 4 miljoni eiro. Tā kā no ekonomiskā viedokļa mēs viennozīmīgi esam ieguvēji,” uzsvēra Pēteris Sabļins.
Iela ekspluatācijā tikšot nodota pēc mēneša, bet jau šobrīd ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru parakstīta vienošanās par Muižas ielas rekonstrukciju, kurā arī neiztikšot bez inovācijām.