Panorāma

Panorāma

Panorāma

Piesardzīgi vērtē pedagogu panāktos kompromisus ar valdību

Ādažos neizpildīti autobusu reisi, cilvēki nikni

Ādažos autobusu reisos trūkstošos šoferus piesaistīs no bankrotējušās «Rīgas mikroautobusu satiksmes»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Šoferu trūkums un slimošana esot galvenais iemesls, kādēļ bez regulāriem autobusu reisiem palikuši Ādažu, Kadagas un Carnikavas iedzīvotāji. Pašvaldībā situāciju, kad cilvēki netiek uz darbu vai skolu, sauc par nepieļaujamu. Uzņēmums, kas nodrošina reisus, sola šīs nedēļas laikā trūkstošos šoferus atrast. Pēc "Rīgas mikroautobusu satiksmes" bankrota daļa "mikriņu" šoferu pārkvalificējas par starppilsētu reisu šoferiem.

Olaine, Salaspils, Ogre, nu arī Ādaži – aizvien vairāk pašvaldību un iedzīvotāju saskaras ar reisiem, kuri netiek izpildīti. Cilvēku pūlis pieturvietā un dusmas, kad autobuss nepienāk un jākavē darbs un skola. Pagājušajā nedēļā bija dienas, kad Ādažu novadā netika izpildīti pat 20 un 30 reisi.

"Tas apdraud skolēnus, tikšanu uz darbu, un tā ir nenormāla situācija," komentēja Ādažu novada domes priekšsēdētājs Māris Sprindžuks (Latvijas Reģionu apvienība).

Ādažu novadā pakalpojumus sniedz uzņēmums "Latvijas sabiedriskais autobuss".

Tā pārstāve skaidroja, ka šobrīd aktīvi tiek apmācīti bankrotējušā uzņēmuma "Rīgas mikroautobusu satiksme" šoferi.

Abi uzņēmumi ietilpst kompānijas "B bus" sastāvā.  Taču maršrutu apgūšana nav vienkārša.

"Gribam atvainoties visiem Ādažu novada iedzīvotājiem par sagādātajām neērtībām atcelto reisu dēļ, kas saistīts gan ar autobusa vadītāju slimošanu, gan trūkumu. Aktīvi risinām situāciju, lai piesaistītu jaunus autobusa vadītājus. No šodienas tiek izpildīti visi skolēnu reisi, lai bērni varētu varētu nokļūt uz skolām Ādažu novadā," sacīja "Latvijas sabiedriskā autobusa" pārstāve Maija Lazdiņa.

Arī šonedēļ būšot daži reisi, kuri netiks izpildīti.

Nozares virsuzraugā skaidroja, ka autobusa vadītāji trūkst daudzos uzņēmumos. Esošie šoferi tiek pārpirkti, bet jauni vietā nenāk.

"Soda sankcijas tiek piemērotas, bet no tā šoferu vairāk nekļūst," skaidroja Latvijas Autotransporta direkcijas pārstāvis Viktors Zaķis.

Pēc Zaķa teiktā, jāsamazina prasības autobusa šoferiem, ļaujot vieglāk iegūt nepieciešamo kvalifikāciju. Ja nē, nākamais risinājums ir darbaspēka ievešana no citām valstīm. Bet tā būs liela problēma starppilsētu autobusos. Jo tur šoferis ne vien tirgo biļetes, bet arī uzrauga kārtību un sazinās ar  dienestiem valsts valodā.

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš iepriekš atzina, ka autobusu vadītāju trūkums ir problēma visā nozarē. To nespējā nodrošināt reisus Ogres un Aizkraukles novadā vainoja arī "Liepājas autobusu parks".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti