Panorāma

Pirmo reizi vēršas pret amatpersonām par zaudējumu atlīdzināšanu

Panorāma

Meža pīle no koka dobuma izved perējumu

Diagnosticējošajos darbos skolēniem trūcis zināšanu

9. klašu diagnosticējošo darbu rezultātus vienā skolā sauc par katastrofāliem, citā – tiem neuzticas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Skolas ir apkopojušas 9. klašu skolēnu rezultātus diagnosticējošajos darbos. Eksāmeni ieilgušo attālināto mācību dēļ šogad pamatskolu beidzējiem tika atcelti, un to vietā ieviesa diagnosticējošos darbus, kuru saturs bija eksāmeniem līdzvērtīgs. Dažviet rezultātus vērtē kā katastrofālus, bet citā skolā atzīst – attālinātajiem pārbaudes darbiem neuzticas.

Amatas pamatskolā rezultāti “katastrofāli”

Amatas pamatskolu šogad pabeigs desmit audzēkņi. Direktors Valdis Nītiņš pārbaudes darbu rezultātus sauc par katastrofāliem. No desmit audzēkņiem četriem diagnosticējošo darbu vērtējums ir labs, pārējiem sešiem tas ir zem viduvēja vai ļoti zems.

“Arī bērniem, kuri mācījušies labi, pienāk brīdis, kad viņi nolūst. Tāpat kā pieaugušie. Arī labie bērni nonāk depresijā. Mums ir meitene, kura mācās ļoti labi, bet arī viņa no attālinātā mācību procesa ir nogurusi. Klasē ir trīs puiši, kuri attālināti tikpat kā nav spējīgi mācīties,” stāstīja direktors.

Amatas pamatskolas 9. klases skolniece Diāna Mizga ir starp tiem četriem skolēniem, kas, beidzot Amatas pamatskolu, uzrādījuši labas zināšanas. Viņa grib iestāties ģimnāzijā un cer, ka tas izdosies.

“Godīgi sakot, rezultāti, šķiet, nav paši labākie. Ja es tiktu skolā un tur sāktu mācīties, manuprāt, būtu jūtams tāds kā tukšums dažos priekšmetos, dažās vietās. Ir dažas tēmas, kuras īsti līdz galam neizdevās apgūt,” atzina Diāna Mizga.

Kā katru gadu, lielākās grūtības valstī kopumā sagādājis pārbaudes darbs matemātikā. Tendences ir līdzīgas kā citos iepriekšējos mācību gados. Labāki rezultāti, kā allaž, ģimnāzijās.

Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas direktors: Rezultātiem par 100% neuzticos

“Man likās, salīdzinot ar citiem gadiem, ar kuriem mēs bijām gatavojušies, darbs ir diezgan līdzīgs pārējiem.  Bet, manuprāt, bija daudz vieglāk bērniem, jo mēs zinājām, ka tas neietekmēs atzīmes uz liecības. Tāpēc bija mazliet vieglāk un tā kā mierīgāk,” savukārt sprieda Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas 9. klases skolnieks Toms Ķivelīts.

Lai gan diagnosticējošie darbi šogad domāti pašām skolām, lai tās novērtētu 9. klašu beidzēju zināšanas, visticamāk, to rezultātus ņems vērā, uzņemot skolēnu vidusskolā. Un pašas labākās ģimnāzijas rīkos pašas savus iestājpārbaudes darbus.

Tā kā Covid-19 izplatības dēļ diagnosticējošos darbus šogad skolēni lielākoties rakstīja attālināti, Rīgas 3. Valsts ģimnāzijas direktors Andris Priekulis šaubās, cik godprātīgi un patstāvīgi skolēni pildījuši darbus.

Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas 9. klašu absolventi eksāmenos iepriekš snieguši 90% pareizu atbilžu un vairāk.

“Mums ļoti lielu atšķirību nav. Jautājums vienīgi ir tāds – vai visi bija godīgi? Ja es ielieku klasē, tad es zinu, ka tas ir godīgs. Es redzu godīgu stāvokli. Šis diagnosticējošais darbs, nu... es 100% tam neuzticos,” atzina direktors.

VISC neplāno analizēt pārbaužu darbu rezultātus

Valsts izglītības satura centrā (VISC) skaidro, ka diagnosticējošo darbu mērķis bijis pārbaudīt, kādas ir skolēnu zināšanas un pie kā atlikušās divas nedēļas vēl var piestrādāt.

Tāpēc neesot plānots plaši analizēt un skaidrot, kā skolēnu vērtējums atšķiras valstī kopumā šogad un pirms diviem gadiem.

Pagājušajā gadā 9. klasēm eksāmenus atcēla, lai arī viņi attālinātajās mācībās pavadīja pavisam īsu laiku, salīdzinot ar šo mācību gadu.

“Latviešu valodā joprojām mums ir vājais posms pareizrakstība. Esam no skolām saņēmuši vēstules – vai šogad vajadzēja pārbaudīt pareizrakstību, jo mēs esam attālināto mācību procesā. Tāpat matemātikā ir tēmas, kas nav apgūtas, jo nav paspēts to šajā laikā izdarīt. Ir attālināto mācību process, plus stundu skaits ir bijis kopumā mazāks,” atzina VISC Vispārējās izglītības pārbaudījumu nodaļas vadītājs Kaspars Špūle.

Obligāti šogad bija divi diagnosticējošie darbi – latviešu valodā un matemātikā, un tie tika veidoti, lai pārbaudītu visas prasmes, kas iegūtas pamatskolas posmā.

KONTEKSTS:

Arī iepriekšējā mācību gadā Covid-19 izplatības ierobežošanai noteikto attālināto mācību dēļ Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) rosināja nerīkot valsts pārbaudes darbus 9. klašu beidzējiem. Tikmēr 12. klases audzēkņiem centralizētie eksāmeni notika gan pērn, gan šogad. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti