Panorāma

LTV žurnālistes – Triju Zvaigžņu ordeņa virsnieces

Panorāma

Madonā pārceļ pierakstus nepiegādāto vakcīnu dēļ

9. klašu diagnosticējošie darbi noritējuši mierīgi

9. klašu diagnosticējošo darbu kārtošana – bez būtiskiem starpgadījumiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Ar diagnosticējošo darbu matemātikā 9. klašu skolēni visā Latvijā ir nokārtojuši abus obligātos gala pārbaudes darbus.  Eksāmeni ieilgušo attālināto mācību dēļ šogad tika atcelti, bet to vietā pamatskolu beidzēji šonedēļ kārtoja diagnosticējošo darbu latviešu valodā un matemātikā. Tie kopumā aizvadīti mierīgi.

Covid-19 izplatības dēļ šogad katra skola un pašvaldība drīkstēja gala pārbaudes darbus 9. klašu beidzējiem organizēt arī attālināti. Ādažu vidusskolā topošie pamatskolas absolventi diagnosticējošos darbus raksta klātienē skolas solos.

9. klases skolniece Emīlija, dodoties uz klasi pirms diagnosticējošā darba matemātikā, atzina, ka sajūtas ir gandrīz kā īstā eksāmenā. “Ir nedaudz vieglāk, jo tas [vērtējums] netiks likts uz atestāta, bet tāpat ir satraukums. Ir sajūta – ja mācības būtu klātienē, būtu vairāk zināšanu man personīgi,” sacīja Emīlija.

Beidzot pamatskolu, šogad obligāti ir divi diagnosticējošie darbi. Latviešu valodā rakstu daļa norisinājās otrdien, 27. aprīlī, bet matemātikā – ceturtdien, 29. aprīlī, piedaloties aptuveni 18 000 skolēnu visā Latvijā.

“Jūtam, ka vasara tuvojas un būs tāds miers, bet ir vēl daži darbi, kas būs jāizdara, taču liela satraukuma nav. Man matemātika nepatīk tik ļoti kā latviešu valoda. Latviešu valodā, manuprāt, uzrakstīju labāk nekā matemātikā,” pastāstīja Ādažu vidusskolas 9. klases skolnieks Edmunds.

Ādažu vidusskolā visās 9. klasēs kopā mācās vairāk nekā 100 skolēnu. Darbus viņi raksta klātienē, jo Ādaži šonedēļ vēl ietilpst epidemioloģiski drošo pašvaldību sarakstā. Nākamnedēļ Ādažu novads šajā sarakstā vairs nebūs.

“Man tā liekas kā cilvēku čakarēšana. Pasaka, ka nebūs. Tad iet uz skolu, atkal uzkāpj [Covid-19] koeficients uz augšu un visus sadzen mājās... Nu, muļķīgi man liekas. Bet, kā ir, tā ir,” sacīja Edmunds.

“Mēs rīkojam šo darbu arī attālināti tiem skolēniem, kuru vecāki ir uzrakstījuši iesniegumu. Viena klase ir tāda, kur ir gandrīz vai 100%,” sacīja Ādažu vidusskolas direktora vietniece Aija Krūze.

Viņa pastāstīja, ka apmēram 20 bērni darbus raksta attālināti. Pārējie grupēti pa dažādām klasēm, katru klasi dalot divās grupās; līdzi sejas aizsargmaska. Lai gan diagnosticējošo darbu saturs ir līdzvērtīgs eksāmeniem, darbu rezultāti skolēnu atzīmes neietekmēs. Mērķis ir konstatēt, ko skolēns prot un zina un ko līdz mācību gada beigām vēl vēlams uzlabot.

“Te gan ir jāsaka, ka pagājušajā gadā attālināti mēs mācījāmies divus mēnešus vai pusotru mēnesi. Tā jau bija tāda fāze, kad gatavojas eksāmeniem. Bet šinī mācību gadā ir tā, ka jau no rudens brīvdienām mēs esam mācījušies attālināti,” norādīja Krūze.

Valsts izglītības satura centrā (VISC) informēja, ka rezultātiem jābūt tuvāko piecu darba dienu laikā. Kopumā abi diagnosticējošie darbi aizvadīti bez būtiskiem starpgadījumiem, kas mēdz būt raksturīgi eksāmeniem, piemēram, darba uzdevumu nopludināšana.

Neiztrūka gan tehniskas ķibeles, piemēram, grūtības atvērt kādu failu datorā.

“Teiksim, skolotājs saņem darbu, aizsūta skolēniem, bet skolēns saka – nē, es neko neredzu. Man teksts ir varbūt pazudis vai sagrozīts,” pastāstīja VISC Vispārējās izglītības pārbaudījumu nodaļas vadītājs Kaspars Špūle.

Vēl satraukums ir par to, vai skolēni, kas darbus pildīja attālināti, to patiesi darījuši patstāvīgi, bez palīdzības.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti