Liepājas ostas akvatorijas platība ir 242 hektāri, kurā darbojas 31 stividoru kompānija un kuģu aģentūra, bāzējas pārdesmit zvejas un kara kuģi. Tāpat Liepāju ik gadus apmeklē vairāki kruīza kuģi, ir ikdienas prāmju satiksme ar Vāciju. Visi ienākošie kuģi, izbraucot cauri ostas vārtiem, vispirms nokļūst priekšostā, kur satiksmi nereti apdraud pārgalvīgi ūdens motociklu vadītāji.
"Viens mazais vilnītis, un cilvēks var nokrist no motocikla. Un tas var notikt kuģa priekšā, un kuģis nav mašīna, kas var apstāties vienā rāvienā," pastāstīja Liepājas ostas locis Ziedonis Baušenieks.
Vēl lielākus draudus pārgalvji var radīt, mēģinot braukt uzreiz aiz kuģa. "Ja pietuvojas pārāk tuvu neapzinoties, tās sekas var būt letālas. Jo lielāks kuģis, tad iespējams, ka tā dzenskrūve, kas atrodas daļēji virs ūdens, – straume var iesūkt iekšā to cilvēku dzenskrūvē," brīdināja Baušenieks.
Pilsētas Tirdzniecības kanālā vienuviet jāsadzīvo militārajiem, tirdzniecības un zvejas kuģiem, kā arī līdzās Jahtu ostai mājvietu raduši atpūtas un izklaides peldlīdzekļi. Reizi gadā, īsi pirms vasaras sezonas sākuma, atbildīgo dienestu pārstāvji ar komersantiem, kas piedāvā izbraucienus ar izklaides kuģīšiem, pārrunā kuģošanas drošības jautājumus šajā akvatorijā.
"Paldies dievam, tādā ziņā nav letālu gadījumu, kas saistīti ar atpūtas kuģu darbību, vai kāds pārkritis pār bortu… Ir bijuši pārkāpumi saistībā ar pārmērīgu alkohola lietošanu un arī drošības pamatlietu neievērošanu, kā, piemēram, drošības vestes nelietošanu," pastāstīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieka vietnieks Elans Strazdiņš.
"Mēs, ja ierodas klients, kurš jau ir tādā apšaubāmā stāvoklī, pat atsakām uzkāpšanu uz kuģa klāja," pastāstīja tūrisma aģentūras "AJ Travel" īpašniece Agita Kurzeme.
Kuģošanas drošību Liepājas ostas akvatorijā vēl pirms gadiem desmit uzraudzīja tā sauktā ostas policija, tad to likvidēja. Taču nesen Valsts policijā notikušās reorganizācijas ietvaros šāda struktūrvienība atkal atjaunota, pērn vasarā tā sāka patrulēt ostā, un kopš tā laika situācija atkal esot uzlabojusies.
"Neviens ūdens motocikls nav mēģinājis bēgt. Tos atsevišķos gadījumus, kad kāds nav ievērojis noteikumus uz ūdens motocikliem vai uzvedies pārāk agresīvi, mums pietiekami ātri izdevās viņus identificēt un ar personām veikt darbības," sacīja policijas Dienvidkurzemes iecirkņa Reaģēšanas nodaļas priekšnieks Mārtiņš Brižs.
Pagājušajā gadā likumsargi Liepājā sākuši divus administratīvo pārkāpumu procesus par atpūtas kuģa vadīšanu bez vadīšanas tiesībām, kā arī piecus procesus par atpūtas kuģa ekspluatāciju, ja tas nav apgādāts ar glābšanas vestēm atbilstoši cilvēku skaitam. Šogad ostas akvatorijā fiksēti jau trīs administratīvie pārkāpumi.