Dienas ziņas

Apmeklētājiem atvērs Dreiliņu kalnu

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Aicina ievērot kuģošanas noteikumus un drošību

Liepājas ostā problēmas ar satiksmes drošību – vienuviet zvejas, atpūtnieku un militārie kuģi

Burātājiem, motorlaivu un ūdens motociklu īpašniekiem, izklaides kuģīšu pasažieriem pārvietojoties pa ostu akvatorijām, jāievēro kuģošanas drošības noteikumi, taču ne visi to dara. Un tas rada draudus gan pašiem, gan citiem ūdens satiksmes dalībniekiem. Īpaši komplicēta situācija šajā ziņā ir Liepājas ostā, kur vienuviet kompaktā teritorijā militārajiem kuģiem jāsadzīvo ar dažādiem civilajiem peldlīdzekļiem.

Liepājas ostas akvatorijas platība ir 242 hektāri, kurā darbojas 31 stividoru kompānija un kuģu aģentūra, bāzējas pārdesmit zvejas un kara kuģi. Tāpat Liepāju ik gadus apmeklē vairāki kruīza kuģi, ir ikdienas prāmju satiksme ar Vāciju. Visi ienākošie kuģi, izbraucot cauri ostas vārtiem, vispirms nokļūst priekšostā, kur satiksmi nereti apdraud pārgalvīgi ūdens motociklu vadītāji.

"Viens mazais vilnītis, un cilvēks var nokrist no motocikla. Un tas var notikt kuģa priekšā, un kuģis nav mašīna, kas var apstāties vienā rāvienā," pastāstīja Liepājas ostas locis Ziedonis Baušenieks.

Vēl lielākus draudus pārgalvji var radīt, mēģinot braukt uzreiz aiz kuģa. "Ja pietuvojas pārāk tuvu neapzinoties, tās sekas var būt letālas. Jo lielāks kuģis, tad iespējams, ka tā dzenskrūve, kas atrodas daļēji virs ūdens, – straume var iesūkt iekšā to cilvēku dzenskrūvē," brīdināja Baušenieks.

Pilsētas Tirdzniecības kanālā vienuviet jāsadzīvo militārajiem, tirdzniecības un zvejas kuģiem, kā arī līdzās Jahtu ostai mājvietu raduši atpūtas un izklaides peldlīdzekļi. Reizi gadā, īsi pirms vasaras sezonas sākuma, atbildīgo dienestu pārstāvji ar komersantiem, kas piedāvā izbraucienus ar izklaides kuģīšiem, pārrunā kuģošanas drošības jautājumus šajā akvatorijā.

"Paldies dievam, tādā ziņā nav letālu gadījumu, kas saistīti ar atpūtas kuģu darbību, vai kāds pārkritis pār bortu… Ir bijuši pārkāpumi saistībā ar pārmērīgu alkohola lietošanu un arī drošības pamatlietu neievērošanu, kā, piemēram, drošības vestes nelietošanu," pastāstīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldnieka vietnieks Elans Strazdiņš.

"Mēs, ja ierodas klients, kurš jau ir tādā apšaubāmā stāvoklī, pat atsakām uzkāpšanu uz kuģa klāja," pastāstīja tūrisma aģentūras "AJ Travel" īpašniece Agita Kurzeme.

Kuģošanas drošību Liepājas ostas akvatorijā vēl pirms gadiem desmit uzraudzīja tā sauktā ostas policija, tad to likvidēja. Taču nesen Valsts policijā notikušās reorganizācijas ietvaros šāda struktūrvienība atkal atjaunota, pērn vasarā tā sāka patrulēt ostā, un kopš tā laika situācija atkal esot uzlabojusies.

"Neviens ūdens motocikls nav mēģinājis bēgt. Tos atsevišķos gadījumus, kad kāds nav ievērojis noteikumus uz ūdens motocikliem vai uzvedies pārāk agresīvi, mums pietiekami ātri izdevās viņus identificēt un ar personām veikt darbības," sacīja policijas Dienvidkurzemes iecirkņa Reaģēšanas nodaļas priekšnieks Mārtiņš Brižs.

Pagājušajā gadā likumsargi Liepājā sākuši divus administratīvo pārkāpumu procesus par atpūtas kuģa vadīšanu bez vadīšanas tiesībām, kā arī piecus procesus par atpūtas kuģa ekspluatāciju, ja tas nav apgādāts ar glābšanas vestēm atbilstoši cilvēku skaitam. Šogad ostas akvatorijā fiksēti jau trīs administratīvie pārkāpumi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti