"Vivi" rīcībā patlaban ir 17 jaunie elektrovilcieni, bet vēl mēneša vidū Čehijas ražotājs "Škoda Vagonka" solīja, ka līdz gada beigām pasažieru pārvadāšanai sagatavos vēl līdz pat diviem sastāviem. Tas nozīmē, ka "Škoda Vagonka" solījumu kārtējo reizi nav izpildījusi.
"Ir virkne dažādu punktu, kas paredz gan soda procentus, gan arī visādas citas prasības saistībā ar dažādiem kavējumiem. Redzam, ka tās sākotnējās prognozes un viņu paustie mērķi ir bijuši pārāk optimistiski," stāsta "Vivi" pārstāve Sigita Zviedre.
"Uzņēmums nodod vilcienu tad, kad ir pārliecināts, ka tur neradīsies kādi iebildumi un to vilcienu pieņems. Tātad tas nozīmē, ka "Škodai" vēl ir jāpiestrādā. Tas, ka mēs šos sastāvus sagatavojam, nenozīmē, ka viņi visi uzreiz brauc. Tas nozīmē, ka mēs pakāpeniski liekam klāt."
Latvija ir pasūtījusi 32 jauno elektrovilcienu sastāvus.
KONTEKSTS:
2023. gada februārī vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" (tagad – "Vivi") Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau šīs vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā šī gada rudenī.
Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.
Katrs vilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem.
Ministru kabinets atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.