Rēzeknē jauno Komunālās ielas dzelzceļa pārbrauktuvi jau trīs gadus izmanto tikai gājēji

Pirms pieciem gadiem Rēzeknē pabeigts Komunālās ielas pārbūves projekts. Kopējās izmaksas 1,4 miljoni eiro, no kuriem 85% Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējums. Papildus par saviem līdzekļiem pilsētas pašvaldība 2020. gadā veica ielas savienošanas posma būvdarbus, izbūvējot jaunu dzelzceļa pārbrauktuvi. Normatīvo aktu nosacījumi šajā vietā neļāva ierīkot publisku pārbrauktuvi, tāpēc to šķērsot var tikai ar speciālām atļaujām. Pagājuši trīs gadi, taču joprojām pašvaldība atļauju piešķiršanas sistēmu nav izstrādājusi.

Rēzeknē jauno Komunālās ielas dzelzceļa pārbrauktuvi jau trīs gadus izmanto tikai gājēji
00:00 / 04:49
Lejuplādēt

Pirms pieciem gadiem pārbūvētā Komunālā iela kļuvusi par cilvēku iecienītu pastaigu maršrutu Rēzeknes industriālajā zonā. Te ir maza satiksmes intensitāte, jo ielu visā tās garumā izbraukt nevar – aptuveni pa vidu ir dzelzceļa pārbrauktuve, kas autotransportam ir slēgta.

"Ciet ir, lai nebraukātu šeit ar mašīnām. Ceļš ir labs, jauns sataisīts, staigāt ir patīkami, bet, ja braukās visi ar tādu ātrumu, ceļš būs vienās bedrēs. Taisīs šeit "Depo", tad būs vaļā ceļš. Lasīju "Facebook"," tā par pārbrauktuves slēgšanas iemesliem domā pie tās sastaptā Rita.

Rakstiska atbilde no valsts AS "Latvijas dzelzceļš" pārstāves Agneses Līcītes gan liecina ko citu – Komunālās ielas dzelzceļa pārbrauktuvi ir paredzēts izmantot tikai Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas autotransportam. Šajā vietā nav iespējams ierīkot publisku pārbrauktuvi, jo tā atrodas dzelzceļa līknes iecirknī ar mazu rādiusu, kur nav nepieciešamā vilciena redzamības attāluma. Tas tika konstatēts 2018. gadā, kad ielas pārbūves darbi Eiropas Savienības projekta ietvaros jau bija sākti.

Dzelzceļa pārbrauktuvi izbūvēja 2020. gadā. Kopā ar ielas savienojošā posma būvdarbiem Rēzeknes pašvaldībai tas izmaksāja 651 tūkstoti eiro. Pagājuši trīs gadi, bet pārbrauktuves lietošana tā arī nav uzsākta.

Pašvaldības Pilsētvides un attīstības pārvaldes vadītājs Georgijs Orlovs norādīja – elektrobarjeras ir ierīkotas un attiecīgās ceļa zīmes uzstādītas. Neesot izstrādāta vien caurlaižu izsniegšanas sistēma.

"Tai tehnoloģiskajai pārbrauktuvei ir jābūt ciet, un to ir iespējams atvērt ar pulti, kur būs atbildīgs cilvēks, kas konkrētā uzņēmuma vajadzībām, kas atradīsies uz Komunālās ielas, to varēs lietot. Un, respektīvi, parādās investors, viņiem tiks dota iespēja lietot šo tehnoloģisko pārbrauktuvi," stāstīja Orlovs.

Šobrīd Komunālo ielu braukšanai izmanto lielākoties te esošie komersanti un viņu klienti. Tostarp arī pilsētas mēra Aleksandra Bartaševiča sievai un brālim piederošie uzņēmumi SIA "Latgalija" un SIA "Latgalija betons". Turpat pie sliedēm esošās naftas bāzes SIA "East-West Transit" pārstāve atzina – dīzeļdegvielas pircējiem slēgtā pārbrauktuve sagādājot neērtības: "Klienti sūdzas, ka viņi netiek no tās puses, kas brauc no Rīgas puses, kas brauc no Audriņu pagasta. Protams, ka viņiem būtu labāk, ja būtu atbrīvota piebraukšana."

Orlovs gan apgalvoja – neviens no esošajiem komersantiem pašvaldībā par iespējām saņemt pārbrauktuves izmantošanas atļaujas nav vērsies.

Realizētā Komunālās ielas ERAF finansētā projekta nosacījumi paredz – jārada 25 jaunas darba vietas un jāpiesaista papildu investīcijas 1,7 miljonu eiro apmērā.

"Projekta pēcuzraudzība mums beidzas 2026. gadā, attiecīgi arī iznākuma rādītāji ir jāsasniedz līdz 2027. gadam," stāstīja projekta uzraugošās iestādes, Centrālās finanšu un līgumu aģentūras Latgales reģiona nodaļas vadītāja Liene Amantova-Salmane. "Šobrīd, man liekas, tieši par Komunālo ielu nav  konkrētie rādītāji sasniegti. Mēs neesam finansējuši ne no fondiem, ne no valsts budžeta tieši pārbrauktuves rekonstrukciju. Es pieļauju, ka publiska caurbraukšana ir aktuālāka iedzīvotājiem, jo uzņēmējiem šī teritorija ir pieejama."

Orlovs neuzskata, ka slēgtā dzelzceļa pārbrauktuve varētu negatīvi ietekmēt uzņēmējdarbības attīstību un investoru piesaisti šajā teritorijā: "Piekļuve ir nodrošināta visiem zemes gabaliem. Var piebraukt mierīgi no Viļakas [ielas] puses, no otras puses – no Atbrīvošanas alejas vēl var piebraukt. Mums uz Komunālās ielas vēl potenciāli ir divi lieli zemesgabali, kuros varētu attīstīties kāda uzņēmējdarbība. Mums nav šaubu, ka rezultāti būs sasniegti tīri finansiāli un arī par darba vietām, jo jau pašlaik tie komersanti, kas tur atrodas – gan "Tolmets", kas pārstrādā metālu, gan būvniecības kompānija, gan betona ražotne, kas parādījās jau pēc projekta, – tās investīcijas, es domāju, jau ir tuvu tam, kas bija prasīts."

Viņš arī noliedza slēgto pārbrauktuvi kā bremzējošu faktoru te iecerētajai veikala "Depo" būvniecības uzsākšanai. Latvijas Radio ar uzņēmumu gan sazināties neizdevās.

Maija beigās "Latvijas dzelzceļa" speciālisti plāno apsekot pārbrauktuves Rēzeknē, un pašvaldība atkārtoti mēģinās noskaidrot iespējas mainīt Komunālās ielas pārbrauktuves statusu no tehnoloģiskās uz publisko.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti