Šādu risinājumu pilnībā atbalsta 29% aptaujāto, bet drīzāk atbalsta 26%.
Savukārt 21% aptaujāto neatbalsta "Rail Baltica" ātrgaitas dzelzceļa savienojumu ar Rīgu projekta pirmajā būvniecības kārtā, bet 24% aptaujātiem bija grūti atbildēt uz šo jautājumu.
"Šī aptauja ļauj novērtēt Latvijas iedzīvotāju attieksmi pret Rīgas iekļaušanu "Rail Baltica" projekta īstenošanas pirmajā kārtā. Lai projekts atbilstu iedzīvotāju vēlmēm, jāizveido Eiropas standarta sliežu platuma savienojums ar vismaz vienu no Rīgas divām starptautiskajām "Rail Baltica" stacijām. Ņemot vērā Rīgas aglomerācijas iedzīvotāju skaitu un blīvumu, tas nodrošinātu būtiski lielāku pasažieru apjomu un pievienoto vērtību jau sākotnējā projekta ekspluatācijas fāzē," norāda satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie").
Atbalsts atšķiras arī dažādās sociāli demogrāfiskās grupās. Vislielāko atbalstu jeb 67% pauda aptaujātie vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem jeb tā saucamie nākotnes dzelzceļa infrastruktūras lietotāji. 24% aptaujas dalībnieku bija grūtības izvērtēt, bet tikai 9% aptaujāto neatbalsta Rīgas integrāciju jau projekta būvniecības pirmajā kārtā.
Otrs lielākais atbalsts vērojams vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem, attiecīgi – 59% uzskata, ka ātrgaitas dzelzceļa līnijai jāienāk Rīgā jau projekta īstenošanas pirmajā kārtā. Savukārt šādu ieceri neatbalsta 23% aptaujāto un 18% bija grūtības izvērtēt.
Aptauja tika veikta visos Latvijas reģionos. Rīgas iekļaušanu atbalsta vairums Rīgas iedzīvotāju (60%) un Pierīgas iedzīvotāju (58%). Tāpat vairāk nekā puse aptaujāto ir pozitīvi noskaņoti Zemgalē (53%) un Vidzemē (50%), kur plānota "Rail Baltica" dzelzceļa trases izbūve. Savukārt Kurzemē atbalsta rādītājs sasniedz 48%, bet Latgalē – 47%.
Aptaujāti 1003 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
KONTEKSTS:
Valdība otrdien, 26. novembrī, konceptuāli vienojās par prioritāri būvējamu dzelzceļa trasi no Lietuvas līdz Igaunijas robežai, apejot galvaspilsētu Rīgu, un būvdarbu pabeigšanu starptautiskajās stacijās.
Jāatgādina, ka vēl jūnijā valdība vienojās par pretējo – iekļaut Rīgu "Rail Baltica" trasē jau pirmajā kārtā. No Rīgas politiskās vadības izskanējis, ka "Rail Baltica" bez Rīgas iekļaušanas "uzdāvinātu naudu igauņiem".