Pagaidu tilta nestspēja ir līdz 52 tonnām. Satiksmi pa to organizēs tāpat kā līdz šim pa veco tiltu – reverso kustību regulēs ar luksoforiem, gājēju un velobraucēju satiksmei paredzēta 1,5 metrus plata ietve.
Pagaidu tiltam ir pieci laidumi, četri upes un divi krasta balsti. Krasta balstu vietās ir izbūvēta nostiprinājuma rievsiena, uz tās izbūvēts krasta balsts, kas kalpo kā enkurojums visam pagaidu tiltam. Tilta brauktuve ir 4,5 metrus plata.
Lai pārbaudītu pagaidu tilta nestspēju, 28. augustā to slogoja, izmantojot četras 30–31 tonnu smagas kravas automašīnas.
Pārbaudē konstatēts, ka tilts ir derīgs ekspluatācijai.
Pēc satiksmes pārslēgšanas būvnieks sāks vecā tilta demontāžu, ko plānots pilnībā pabeigt trīs mēnešu laikā. Vienlaikus sāks urbpāļu izbūvi jaunā tilta balstu pamatiem.
Plānots, ka darbi turpināsies bez ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma.
KONTEKSTS:
Pērnā gada vasarā Salacgrīvā esošā Salacas tilta, kas ir daļa no starptautiskās nozīmes autoceļa "Via Baltica", sliktais tehniskais stāvoklis piesaistīja ne tikai vietējo, bet arī kaimiņvalstu uzmanību, Igaunijas Satiksmes departamentam lūdzot Latvijas kolēģus skaidrot situāciju.
Tilts pār Salacu ir jau cienījamā vecumā – teju 65 gadus vecs. Tam ir bijuši remonti, bet kapitālā remonta nav bijis. 2020. gada rudenī veiktā izpēte liecināja – vai nu nekavējoties ir jāveic nopietns remonts, vai tilta lietošana jāierobežo. Tilts ir daļa no nozīmīgas tranzīta šosejas, kas ir svarīga arī šī brīža ģeopolitiskās situācijas ziņā, un, ņemot vērā valsts drošības aspektu, tilta pārbūves projekts tika iesniegts Militārās mobilitātes projektu konkursā, caur kuru saņēma 7,5 miljonu eiro līdzfinansējumu.
Lai paātrinātu tilta būvniecību, valdība atbalstīja tā pārņemšanu no Limbažu novada pašvaldības valsts īpašumā bez atlīdzības. Pēc būvniecības un garantijas perioda tiltu paredzēts nodot atpakaļ Limbažu novada pašvaldības īpašumā.
Iepirkumā par tilta pārbūvi uzvarēja piegādātāju apvienība "NB&Tilts", kas būvdarbus piedāvāja veikt par nepilniem 15 miljoniem eiro bez PVN.