Krustpunktā

Krustpunktā: Kā Latvijā sokas ar investīciju piesaisti

Krustpunktā

Krustpunktā: "Rail Baltica" Rīgai tomēr brauks garām

Krustpunktā izvaicājam Rīgas domes priekšsēdētāju Vilni Ķirsi

Rīgas mērs: Altonavas ielas pārvadu Torņakalnā nevar saremontēt, to nojauks

Sestdien, 7. decembrī, auto satiksmei slēgs dzelzceļa pārvadu Rīgā, Altonavas ielā. Tiltu saremontēt nav iespējams, tas ir jānojauc un vietā jābūvē jauns, intervijā Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" pastāstīja Rīgas mērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība"). Šobrīd rit darbs pie jauna tilta būvniecības, tomēr tā nenotiks ātri, viņš prognozēja.

Satiksmes pārvadu pār Altonavas ielu slēgs naktī uz sestdienu, 7. decembri, informēja Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departaments. Gājēju un velosipēdistu kustībai pārvads paliks atvērts.

Ķirsis skaidroja, ka pārvada konstrukcijas ir ļoti specifiskas, tāpēc saremontēt to nav iespējams. Bijusi ideja izveidot pagaidu tiltu, tomēr zem tā ir dzelzceļš, tāpēc šaurības dēļ tiltam jābūt arkveidīgam, lai zem tā var izbraukt vilciens, bet pagaidu tilti tādi nav. Vienlaikus mainījušies arī būvniecības standarti un tilta "kūkumam" būtu jābūt vēl lielākam, skaidroja Ķirsis.

Turklāt tiltam ir kultūrvēsturiska pieminekļa statuss, kas nozīmē, ka tā demontāža ir jāsaskaņo ar Nacionālo kultūras mantojuma pārvaldi, kas noteiks, vai kādi tilta elementi ir jāsaglabā.

Rīgas mērs atgādināja, ka sākotnēji pārvada pārbūve bija paredzēta "Rail Baltica" projektā, tāpēc pašvaldība to remontēt nesteidzās. Arī šobrīd joprojām nav skaidrs, kāds būs "Rail Baltica" projekta risinājums, tāpēc nav zināms, vai no jauna uzprojektētais tilts galu galā būs derīgs.

"Skaidrs, ka tas diemžēl ātri nebūs. Ja mēs būtu šo laicīgi zinājuši, šo pārrāvumu būtu mēģinājuši kādā gada laikā uzbūvēt," skaidroja Ķirsis.

Tuvākajā laikā dome sāks darbu pie iepirkuma dokumentācijas "Altonavas pārvada pārbūve" gatavošanas, kurai sekos iepirkuma izsludināšana un projekta realizācija.

Lai satiksmes dalībniekiem pēc iespējas mazinātu neērtības, ko radīs tilta slēgšana un nojaukšana līdz jauna tilta tapšanas brīdim, Rīgas dome ar Latvijas dzelzceļu runājusi par jaunu pārbrauktuvju atvēršanu, piemēram, pie Bērnu slimnīcas, kā arī vērtējusi satiksmes plūsmas novirzīšanu, piemēram, caur Vienības gatvi vai jauno Kārļa Ulmaņa gatves krustojumu pie tirdzniecības centra "Spice". Tomēr jaunu pārbrauktuvju atklāšana varētu prasīt 6 līdz 9 mēnešus, vērtēja Ķirsis.

"Diemžēl problēmas būs, salāgot tā, ka to nevarēs just pret iepriekšējo situāciju, protams, neizdosies. Varianti ir izstrādāti, tie tiks saprotamā veidā uzlikti uz papīra un izstāstīti, saliktas [ceļa] zīmes, kā labāk apbraukt," sacīja Ķirsis.

Vienlaikus Ķirsis prognozēja, ka jaunais Altonavas ielas tilts varētu tapt ātrāk, nekā tiks realizēta Dienvidu tilta 4. kārta:

"Dienvidu tilta 4. kārta ir milzīgs projekts, 120 miljoni eiro, vairāki kilometri, daudzi šķērsojumi. Tā būvniecības termiņš ir apmēram trīs gadi. Centrālā finanšu un līgumu aģentūra pagājušajā nedēļā apstiprināja finansējumu. Tuvākajās nedēļās varētu sākties darbi."

KONTEKSTS:

Satiksmes pārvadu Altonavas ielā, Rīgā, pirmo reizi drošības apsvērumu dēļ slēdza pavasarī, vēlāk tomēr atļaujot to šķērsot gājējiem un transportam, kas nav smagāks par piecām tonnām.

Speciālisti pēc izpētes pārvada ekspluatāciju atļāva vēl divus gadus, pie nosacījuma, ja tā tehniskais stāvoklis neturpina pasliktināties.

Satiksmes drošības uzlabošanai bija jāveic vairāki īstermiņa pasākumi, kā arī regulāri jāveic pārvada tehniskā stāvokļa pārbaude, lai laikus konstatētu izmaiņas. Pašvaldība arī saņēma rekomendācijas veikt esošās konstrukcijas nojaukšanu un jauna pārvada būvniecību.

Novembra sākumā Rīgas dome lēma pārvadu decembrī slēgt, atstājot to atvērtu tikai gājējiem, riteņbraucējiem un ziemas uzturēšanas darbos iesaistītajai tehnikai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti