Kariņš izveido «Rail Baltica» dzelzceļa projekta tematisko komiteju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Premjerministrs Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība") ir parakstījis rīkojumu izveidot tematisko komiteju, kurā tiks risināti ar dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenošanu saistītie starpnozaru jautājumi, informēja Valsts kancelejā.

Saskaņā ar rīkojumu par tematiskās komitejas ar "Rail Baltica" projekta īstenošanu saistīto starpnozaru jautājumu risināšanai vadītāju ir iecelts satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība), bet par komitejas locekļiem – finanšu ministrs Arvils Ašeradens ("Jaunā Vienotība"), ekonomikas ministre Ilze Indriksone (Nacionālā apvienīnba), tieslietu ministre Inese Lībiņa-Egnere ("Jaunā Vienotība"), vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Māris Sprindžuks ("Apvienotais saraksts") un veselības ministre Līga Meņģelsone (deleģēta no "Apvienotā saraksta").

Tematiskās komitejas ar "Rail Baltica" projekta īstenošanu saistīto starpnozaru jautājumu risināšanai galvenie uzdevumi – identificēt un izvērtēt starpnozaru problēmas, kas kavē "Rail Baltica" projekta īstenošanu, un lemt par risinājumiem; pirms izskatīšanas valdībā izvērtēt "Rail Baltica" projekta finansēšanas jautājumus, īpaši to ietekmi uz valsts budžetu; konceptuāli vienoties par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos un nodrošināt to izstrādi; ja nepieciešams, izvērtēt nesaskaņotus tiesību aktus par tematiskās komitejas kompetencē esošajiem jautājumiem un vienoties par risinājumu pirms to iesniegšanas izskatīšanai valdībā.

Par tematiskās komitejas ar "Rail Baltica" projekta īstenošanu saistīto starpnozaru jautājumu risināšanai darbības rezultātiem reizi pusgadā tiks informēts Ministru kabinets.

Par Ministru kabineta tematisko komiteju veidošanu valdība vienojās šā gada janvāra vidū. 

Pirmā Ministru kabineta tematiskā komiteja, ko ar rīkojumu izveidoja premjers, bija Civilās aizsardzības un katastrofu pārvaldīšanas sistēmas tematiskā komiteja iekšlietu ministra Māra Kučinska ("Apvienotais saraksts") vadībā. 

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti