"Radošais intelektuālis" ir konkurss, kurā skolēniem ir jāizveido radoši uzdevumi, kuri saistīti ar intelektuālo īpašumu. Pieejas ir dažādas – šogad izveidotas vairākas galda spēles, krustvārdu mīklas, interaktīvas spēles un pat datorspēle.
"Mēs gribam šo radošumu, lai viņi vienreiz iziet cauri un saprot, kāds tas gandarījums arī ir, ja rezultāts sanāk," par konkursu stāstīja Patentu valdes direktors Agris Batalauskis.
Skolēni uzsvēra, ka darbs bijis jāieliek ne pa jokam, bet šodien visi priecīgi, jo tas atmaksājies.
Komanda "Ideju alķīmiķi" ir autori galda spēlei, kurā jāsacenšas jaunu produktu radīšanā, izmantojot ķīmiskos elementus. Bet meitenes no Druvas vidusskolas ir autores datorspēlei, kur jārisina klientu jautājumi par īpašuma tiesībām.
"Es domāju, katram būtu jāpiedalās, ja viņi vēlas izpausties. Es domāju, vienkārši jātiecas pie tā, kas tev patīk, jo man, piemēram, ļoti patīk radoši izpausties. Un šis bija ideāls konkurss, kur tā tiešām varēja izlikties," atzina konkursa pirmās vietas ieguvēja 9.–12. klašu grupā Beatrise Bičovska.
Arī citās komandās uz konkursu tagad atskatās ar patīkamām sajūtām.
"Bija ļoti jautri, bija ļoti forši, sajūsma, ka dabūjām otro vietu. Ļoti jautri, jā, nu un vispār patīk ļoti radošais. Un tāpēc arī vēlējāmies piedalīties," sacīja konkursa otrās vietas ieguvēja 5.–8. klašu grupā Lauma Martinova.
Skolēni uzsvēra, ka lielu daļu laika paņēma darbs pie dizainu veidošanas. Bet atbalstu skolēni saņēma arī no saviem skolotājiem.
"Galvenā mana ideja bija saistīta ar ķīmiju. Tā kā viņi ir 9. klases skolēni, viņiem ķīmija ir tikai otro gadu, viņiem ir drusku sarežģītāk, jo mums pretinieki bija no 9. līdz 12. klasei," atzina konkursa otrās vietas ieguvēju 9.–12. klašu grupā skolotāja Viktorija Kapura-Soņeca.
Skolēni uzskata, ka iegūtā pieredze palīdzēs nākotnē radīt idejas, sadarboties un kopumā būt veiksmīgiem.