Panorāma

Kas rosina uzticēšanos sabiedriskajiem medijiem?

Panorāma

Panorāma

Taupīs arī uz sabiedriskā transporta rēķina un cels cenas

Valsts nākamgad taupīs arī uz sabiedriskā transporta rēķina un cels cenas

Taupības pasākumi nākamgad skars arī sabiedrisko transportu. Konkrēti lēmumi gan vēl nav pieņemti, taču Sabiedriskā transporta padome sprieda par sabiedriskā transporta maršrutu tīkla samazināšanu nākamgad. Precīzus reisus un maršrutus amatpersonas vēl nenosauc, – tos apzinās.

Taču izskan, ka varētu sākt ar to reisu samazināšanu, kas ir Pierīgā un kur kursē arī vilcieni vai "Rīgas satiksmes" transports.

Nākamā gada valsts budžeta taupīšana skars arī pasažierus, un, lai nebūtu tā, ka nauda izbeidzas pāragri, vispirms sāks ar maršrutu tīkla pārskatīšanu, kur ko varētu samazināt.

"Par konkrētiem maršrutiem tiešām šobrīd ir par agru runāt, bet Pierīga ir viens no virzieniem, uz kuriem mēs skatāmies, jo tur ir vislielākais iespēju segums. "Rīgas satiksmei" jau šobrīd ir maršruti, kas ir reizi stundā. Tas nozīmē, ka arī valsts pusē mēs salāgotu tā, ka tie laiki nav ar piecu minūšu intervālu, bet reizi stundā iet reģionālais transports un reizi stundā iet "Rīgas satiksmes" transports," stāstīja Sabiedriskā transporta padomes vadītāja Annija Novikova.

Iecere ir apzināt neienesīgos un mazāk pieprasītos maršrutus un samazināt tos līdz minimumam, zem kura nevarot iet.

Tāpat plāno pārskatīt tos maršrutus, kur lielos autobusos brauc daži cilvēki. Ja pašvaldības vēlas un var sponsorēt neizdevīgākus maršrutus vai reisus, tās to varēs darīt.

Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Ligita Olante atzina, ka ne visām pašvaldībām tas būs patīkami, "bet es domāju, ka nāksies to darīt, tomēr pašvaldība strādā iedzīvotāju labā".

Vēl taupīt varētu arī uz infrastruktūras rēķina, piemēram, vilcienus, kas dodas pēdējā reisā vakara stundā, nedzenot atpakaļ uz Rīgu, slēdzot kases un telpas mazajās stacijās.

Resursus varētu taupīt arī, skolēnu autobusos ļaujot uzņemt vēl citus pasažierus.

"Tie pieaugušie, kas ir šobrīd vērsušies pie pašvaldībām un teikuši, ka mēs vēlamies braukt, lielākoties ir vai nu skolotāji, vai vecāka gada gājuma cilvēki, kam vajag nokļūt, piemēram, pie ārsta. Jā, es saprotu riskus," atzina Novikova.

Un atkal varētu celt sabiedriskā transporta biļešu cenas.

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Dins Merirands pauda, ka "tas ir nenovēršami, ņemot vērā, ka braukšanas maksu palielinājums, ko mēs piedzīvojām šī gada pavasarī, bija neliels un tāds, kas ir noticis pēc ilga laika, kad nekas nebija mainīts. Līdz ar to es domāju, ka nākamā pārskatīšana ir tikai loģisks solis. Ņemot vērā arī visu to, kas notiek ar izmaksām un cenām," sacīja Merirands.

Nozare ir pret šādām pārmaiņām, jo tās skartu arī šoferu nodarbinātību.

"Ir noslēgti līgumi par konkrētiem apjomiem, ar konkrētu cenu, biļešu ieņēmumi mums ir zināmi. Līdz ar to mums nav saprotams, kāpēc šobrīd tiek spēlētas šādas spēles. Valsts šobrīd savu saistību nepildīšanu grib uzlikt ne jau uz pārvadātājiem, bet trakākais, ka gala rezultātā cietēji būs pasažieri," pauda Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks.

Konkrēti lēmumi vēl netika pieņemti, tie gaidāmi tuvāko mēnešu laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti