Rīgas domē apsver ierobežot bezmaksas stāvēšanas laiku elektroauto

Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" vērsusies pie Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta ar aicinājumu atcelt autostāvvietu priekšrocības elektroauto. Šobrīd lielākajā daļā uzņēmuma "Rīgas satiksme" apsaimniekoto autostāvvietu elektroauto drīkst novietot bez maksas, un apvienība uzskata, ka tas rada negatīvu ietekmi uz pilsētvidi. Tam nepiekrīt Latvijas Elektroauto biedrība. Savukārt Rīgas domē vērtē situāciju un apspriež iespējamus risinājumus.

Par lūgumu atcelt stāvvietu priekšrocības elektromašīnām
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Iemesli, kāpēc apvienība "Pilsēta cilvēkiem" lūdz atcelt autostāvvietu priekšrocības elektromašīnām, ir daudz un dažādi. Galvenos no tiem sarunā ar Latvijas Radio ieskicēja apvienības valdes loceklis Kārlis Krēķis:

"Cilvēkiem, kam patiešām ir vajadzīgs nolikt automašīnu, tas nav iespējams. Savulaik maksas stāvvietas Rīgā tika ieviestas tieši ar tādu mērķi, lai cilvēkiem būtu, kur novietot automašīnu. Un tagad sanāk, ka tiem autovadītājiem jābraukā apkārt, jāmeklē brīva vieta, līdz ar to rodas papildu piesārņojums. Otrais svarīgais moments ir tāds, ka pati "Rīgas satiksme" gūst tiešus zaudējumus tādēļ, ka ir izdevumi par uzkopšanu, par kontroli. Trešais svarīgais arguments ir, ka netiek veicināta videi draudzīgu transportlīdzekļu izmantošana.

Cilvēki nav motivēti braukt ar velo vai sabiedrisko transportu, jo var atbraukt ar elektroautomašīnu un nolikt to vienkārši bez maksas."

Savukārt Latvijas Elektroauto biedrība nepiekrīt viedoklim, ka ir jāatceļ priekšrocības elektromašīnām, un pauž, ka problēmas sakne ir nevis elektroauto novietošana Vecpilsētā, bet vispārējā auto satiksmes intensitāte vēsturiskajā centrā. Tajā pašā laikā biedrība pieļauj, ka atvieglojumi ar laiku var tikt pārskatīti, savlaicīgi informējot par to sabiedrību, norādīja Elektroauto biedrības valdes loceklis Jānis Bekers:

"Mums liekas, ka pašlaik nav pieļaujama nekāda atbalsta samazināšana. Pat ja mēs runājam par jebkādu atbalsta samazināšanu, tai ir jābūt plānotai ilgtermiņā. Sabiedrība un potenciālais braucējs, kas brauks ar elektroautomašīnu, paļaujas uz valsti un paļaujas uz to, ka, ja kaut kas ir piešķirts, tad, pat ja tas tiks samazināts, tad ir skaidrs mehānisms un skaidri punkti, kurā brīdī kas tiks samazināts. Nevis faktiski pašlaik viens televīzijas sižets rada šo, nu, mūsuprāt, nevajadzīgo diskusiju."

Rīgas domē apspriež kompromisa ideju

Rīgas domē informēja, ka ir saņemta gan vēstule no apvienības "Pilsēta cilvēkiem", gan Latvijas Elektroauto biedrības atbilde uz to. Šobrīd pašvaldībā notiek apspriešana un diskusijas, jo arī deputātu viedokļi ir atšķirīgi.

Pašlaik tiek apspriesta kompromisa ideja ierobežot bezmaksas stāvēšanas laiku elektromašīnām,

skaidroja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība"):

"Šobrīd tā ir ideja, par ko mēs runājam, kura tiek apspriesta. Es nesaku, ka tā tiks ieviesta. Ir iespējams, ka, sākot ar kaut kādu laika posmu, pieņemsim, ar otro stundu, arī elektromašīnai būtu jāsāk maksāt. Par pirmo stundu viņas varētu būt noliktas bez maksas, un pēc tam ar otru [stundu] varētu iestāties šī maksa – vai pilna, vai daļēja, tas arī vēl ir jādiskutē. Šobrīd mums arī tehniski tik viegli tas nav izdarāms, jo tad būtu jāliek tie pulkstenīši logos un tos arī grūti kontrolēt. Bet "Rīgas satiksme" šobrīd strādā pie savas norēķinu un uzskaites sistēmas uzlabošanas, un, iespējams, ar nākamo gadu tas arī tehniski būtu iespējams. Tas, protams, atvieglotu to.

Respektīvi, elektromašīnas vadītājs ievada laiku, kad ir novietojis mašīnu. Un, kad iestājas otrā stunda, ja viņš nav aizbraucis, viņam iestājas maksāšanas laiks."

Apvienības "Pilsēta cilvēkiem" valdes loceklis Krēķis sauca šo pašvaldības ideju par vērtējamu, bet arī vērsa uzmanību uz kontroles iespēju trūkumiem:

"Kas jāņem vērā – jautājums, kādā veidā tas tiks kontrolēts. Jo, kas bieži notiek Rīgā, – tur, kur ir ierobežots laiks, [kur drīkst] stāvēt kaut kādu stundu vai cik, cilvēks noliek un tur [elektromašīnu] visu dienu vai arī vienkārši iznāk ārā no biroja ik pa stundai un nomaina to pulksteņa laiku. Zviedrijā, Stokholmā, kontroles dienests vai policija piebrauc un atzīmē uz asfalta ar krītu, kur riepa atrodas tajā brīdī. Un, ja viņi pēc divām stundām ierodas un redz, ka mašīna nav izkustināta, tad automātiski ir sods."

Rīgas dome pašlaik gaida ekspertu izvērtējumu par šo ieceri. Pašvaldībā apgalvoja, ka jebkuru izmaiņu gadījumā apspriešanā piedalīsies arī sabiedrība un visas ieinteresētās puses.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti