Zemās grīdas tramvajs no Rīgas centra uz Iļģuciemu arvien nekursē; dome satiksmi cer atklāt šogad

Rīgā, Pārdaugavā, tramvaja sliežu pārbūve no Kalnciema ielas līdz Jūrmalas gatvei ir pabeigta jau pirms aptuveni mēneša. Tas nozīmē, ka zemās grīdas tramvaji var sākt kursēt arī 5. līnijā no centra uz Iļģuciemu, taču tas joprojām nav noticis. Turklāt, kad satiksmi atklās, pagaidām neesot zināms, pašvaldībai vien cerot, ka tas notiks šogad. 

Zemās grīdas tramvajs no Rīgas centra uz Iļģuciemu arvien nekursē; dome satiksmi cer atklāt šogad
00:00 / 03:01
Lejuplādēt

5. tramvaja līnijā no Kalnciema ielas līdz galapunktam "Iļģuciems" ir modernizētas pieturas, izbūvēta jauna infrastruktūra, pārbūvēti kontakttīkli un sliedes, taču pa tām joprojām brauc desmitiem gadus veci tramvaji. 

Lai gan iepriekš uzņēmums "Rīgas satiksme" zemās grīdas spēkratu kustību uz Iļģuciemu solīja atklāt vasarā, ņemot vērā, ka 5. tramvaja līnijā no centra līdz Mīlgrāvim sliedes nav pārbūvētas, "Rīgas satiksme" domei iesniegusi vairākus priekšlikumus, kā mūsdienīgos tramvajus izmantot efektīvāk, lai tie brauktu ne tikai starp Iļģuciemu un centru, bet kaut kur tālāk.

"Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmene stāstīja: "Lēmums par grozījumiem kopējā maršrutu tīklā ir jāpieņem komisijai, jo "Rīgas satiksme" bez komisijas lēmuma šādu tramvaju izmaiņas maršrutu tīklā nevar palaist, un vēl jo vairāk – šīs izmaiņas paredz arī Rīgas pašvaldības kompensāciju zaudējumu segšanu, jo, kā mēs zinām, tad lielākā daļa pasažieru brauc gan bez maksas, gan ar atlaidēm, gan arī pārējiem pasažieriem brauciena biļetes cena ir noteikta zemāka nekā pašizmaksa."

Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas priekšsēdētājs Miroslavs Kodis ("Jaunā Vienotība") norādīja, ka jautājumu patlaban skata Ārtelpas un mobilitātes departamentā.

"Piemēram, mēs varam vai nu uz Ķengaragu, vai uz kādu citu rajonu izveidot jaunu maršrutu. Pasvītrošu, ka tas būs jauns maršruts. Nav runa savienot, piemēram, 5. [līniju] ar 7. [līniju] vai 5. ar kādu citu. 5. tramvajs joprojām brauks, un brauks vecie tramvaji. Tas pats arī ar 7. tramvaju. Tagad nav skaidrs par izmaksām, jo noteikti kaut kādas izmaksas būs papildus. Es nevaru pateikt, cik būs, jo vai nu mēs samazinām reisu skaitu 7. un 5. tramvajā, un attiecīgi tad jaunais maršruts paņems tos maršrutus, varbūt tad nebūs lielas izmaksas, vai nu būs lielas izmaksas. Par izmaksām gan nevaru tagad pateikt. Tāpēc arī tagad departamentā ir šis jautājums, jo viņi skaita. Ceru, ka tuvākajā laikā mēs [tam] pievērsīsimies. Tad tas nāks uz komisiju un mēs varēsim apstiprināt," klāstīja Kodis.

Iļģuciema iedzīvotāji zemās grīdas tramvaju kustību ļoti gaida. Tā sacīja Dzirciema un Iļģuciema apkaimju biedrības valdes locekle un Rīgas Stradiņa universitātes zinātņu prorektore Agrita Kiopa, spriežot, ka, īpaši studentiem, lietderīgāks būtu savienojums ar Mežaparku.

"Studenti tad varētu iekāpt tur, kur viņi dzīvo, un atbraukt uz Stradiņa universitāti ar vienu tramvaju, un tas būtu ļoti loģisks maršruts. No šī viedokļa noteikti preference būtu savienojumam ar Mežaparku, nevis ar Ķengaragu, jo Ķengaragā mūsu studenti nedzīvo. Mūsu studenti pārsvarā izvēlas dzīvot vai nu tuvāk universitātei, kaut kur Dzirciemā un Iļģuciemā, vai alternatīvi Rīgas centrā," pauda Kiopa.

Zemās grīdas tramvaju kustību uz Iļģuciemu "Rīgas satiksme" paredz atklāt desmit dienu laikā pēc komisijas lēmuma.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti