Kā tik te nav? Gan visi iedomājamie Padomju Savienības ražojumi, gan arī tādi spēkrati, ar kuriem brauca tikai turīgie jeb importa auto. Un, protams, "rafiņš" "Latvija" sarkanbaltsarkanā krāsojumā.
Padomju auto bez ķibelēm neiztika arī Brīvības pieminekļa pakājē. Katram spēkratam bagāžniekā atrodams kārtīgs instrumentu komplekts. Ar detaļām gan kļūst arvien sarežģītāk. Kā pastāstīja kāda spēkrata īpašnieks Modris, tie jāiegādājas krāmu tirdziņos.
Bet dāmas, kuras ar kabrioletu šodien braukušas no Tallinas, bija domās par Baltijas ceļu.
Vēsturiskā spēkrata īpašniece no Igaunijas Anelli: "Es arī stāvēju Baltijas ceļa akcijā, vietā, kur mani vecāki dzīvo. Vakar tur garām pabraucām. Bija diezgan forši."
Antīko spēkratu brauciens vēl nav noslēdzies. Rīt automobiļus vēl varēs apskatīt pie Bauskas motormuzejā un tad Lietuvā, Pasvalē.
KONTEKSTS:
Šī gada 23. augustā apritēs 35 gadi kopš dienas, kad aptuveni 2 miljoni Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāju, pieprasot neatkarību no PSRS, sadevās rokās un izveidoja dzīvu ķēdi – Baltijas ceļu.
Tas bija miermīlīgs protests, atgādinot par 1939. gadā nacistiskās Vācijas un Padomju Savienības noslēgto Molotova–Ribentropa paktu, kas slepeni sadalīja Eiropu ietekmes zonās un līdz ar to Baltijas valstis nonāca padomju okupācijā.