Vasaras riepas ir paredzētas lietošanai pie gaisa temperatūras, kas nav zemāka par 5 grādiem, atgādināja LVC, skaidrojot, ka
aukstākā laikā vasaras riepu gumija kļūst cietāka un tā vairs nevar pilnvērtīgi nodrošināt pietiekamu saķeri ar ceļu.
LVC atgādināja, ka no šī gada 1. oktobra ir spēkā Ceļu satiksmes noteikumu papildu prasības transportlīdzekļu ziemas riepu marķējumam no 1. decembra līdz 1. martam – automobiļu un autobusu, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, riteņiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, kas īpaši konstruētas izmantošanai sniega vai ledus apstākļos un marķētas ar apzīmējumu "Kalns un sniegpārsliņa".
Starptautiskais apzīmējums "Kalns un sniegpārsliņa" norāda, ka riepai ir veikti noteikti testi un tā ir atzīta par piemērotu braukšanai sniega, ledus un apledojuma apstākļos. Ja šajā ziemas periodā transportlīdzeklis būs aprīkots ar riepām bez jaunā marķējuma "Kalns un sniegpārsliņa", tad tās netiks uzskatītas par ziemas periodam atbilstošām riepām, un šādu riepu lietošana ziemas periodā nav atļauta.
Tāpat normatīvajos aktos noteikts, ka minimālajam protektora dziļumam ziemas riepām vieglajiem auto ir 4 milimetri,
turklāt šādam rādītājam ir jābūt nevis tad, kad rudenī tiek uzmontētas ziemas riepas, bet pavasarī, kad tās ņem nost.
Riepas ar radzēm satiksmē atļautas no 1. oktobra līdz 1. maijam.
LVC aicināja pārvadātājus ar ziemas apstākļiem atbilstošām riepām aprīkot autobusus.
Tāpat LVC aicināja šoferus pēc vasaras sezonas pielāgot savus braukšanas paradumus mainīgajiem laikapstākļiem – jāizvēlas braukšanas apstākļiem atbilstošs ātrums un jārēķinās, ka ceļš var prasīt ilgāku laiku. Iestājoties izteikti rudenīgiem laika apstākļiem, var būt pasliktināta redzamība miglas un nokrišņu dēļ.
Nokrišņu laikā pieaug akvaplanēšanas risks, savukārt kritušās lapas un lietus var pasliktināt riepu saķeri ar ceļa segumu, apgrūtinot braukšanas apstākļus.
No rītiem un vakaros uz ceļiem var būt apledojums, jāņem vērā, ka temperatūras svārstību dēļ ceļi apledo strauji un nevienmērīgi. Var veidoties tā sauktais "melnais ledus", kas ir faktiski neredzams un ļoti bīstams. Visstraujāk ceļi apledo uz tiltiem un pārvadiem, kā arī pie ūdenstilpēm.