Pirms mēneša, sākot SD amatpersonu disciplinārlietas, uz izmeklēšanas laiku no amata atstādināja SD direktora pienākumu izpildītāju Jāni Vaivodu un Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieku Andreju Urtānu. Lai gan izmeklēšana beidzās bez rezultāta un abi ir atgriezušies savos amatos, šī izmeklēšana apturējusi plānotos asfaltēto ielu remontus, turklāt tas ir noticis būvniecības sezonas kulminācijā.
Kā skaidroja RD, sistēma, pēc kuras vadījies SD, apšaubīta. Turklāt Vaivoda vietā par SD rūpējās Mājokļu un vides departamenta direktora pienākumu izpildītājs Edijs Pelšs, kurš esot teicis, ka nekādus jaunus remontus viņš nesāks. Tāpēc šobrīd darbi nenotiek.
Šogad pašvaldība asfalta segumu bija plānojusi atjaunot aptuveni 60 ielās, kur saremontētu 400 tūkstošus kvadrātmetru. Tas ir divreiz vairāk nekā pērn.
Bet, kā piektdien, 21. jūlijā, atzina Vaivods, tagad galvenais ir saprast, vai plānoto šogad vispār ir iespējams īstenot.
"Šis mēnesis nav izmantots tā, kā tas bija sākotnēji paredzēts vasaras sākumā. Ir vietas, kurās ir uzsākti darbi un pašlaik netiek turpināti. Tā, piemēram, ir Eksporta iela, Čiekurkalna 2. līnija. Protams, ir milzum daudz objektu, kuros bija plānots šovasar veikt darbus, bet šobrīd šie darbi nav turpināti un attiecīgi
šobrīd ir jāsaprot gan no uzņēmēja puses, gan no pašvaldības puses, vai mēs šos darbus mēģinām veikt vai tomēr šie darbi nenotiek.
Vismaz iesāktās vietas mēs noteikti mēģināsim pabeigt. Jautājums ir par jaunajām vietām," norādīja Vaivods, kurš šonedēļ atgriezās savā amatā.
Savukārt ar grantēto ielu atjaunošanu pašvaldībai sokas krietni labāk. Kā informēja SD – no plānotajām 80 ielām darbi pabeigti teju pusē objektu. Visvairāk jeb 20 grantēto ielu ir atjaunotas Ziemeļu rajonā. Šonedēļ darbus sāka Latgales priekšpilsētā, kur tos plānots veikt 11 ielās.
Raugoties uz Rīgas satiksmes infrastruktūras objektiem kopumā, SD apliecināja, ka pārsvarā viss rit pēc plānotā grafika.
Šogad ir jāpabeidz, piemēram, Brasas tilts, lai pār to varētu braukt ne tikai tramvajs, bet arī automašīnas un ērti un droši varētu pārvietoties arī gājēji.
Šogad ir jāpabeidz arī vairāk nekā 40 miljonus vērtā un dažus kilometrus garā Austrumu maģistrāle, kas ir viens no pašvaldības lielākajiem infrastruktūras objektiem un kas kombinācijā ar jauno Daudersalas pārvadu [iepriekš dēvēto par Sarkandaugavas pārvadu] atslogos centru no kravas un tranzīta spēkratiem.
KONTEKSTS:
Pārbaudes laikā Rīgas domes Satiksmes departaments darbos konstatēti būtiski pārkāpumi, kas esot radījuši pašvaldībai miljoniem eiro lielus zaudējumus. Balstoties uz trauksmes cēlēja ziņojumu par iespējamiem pārkāpumiem ceļu remontu organizēšanā, uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku no amata atstādināja Vaivodu un Urtānu.
Domes frakcija "Par!/Progresīvie" uzskatīja, ka iespējamā 7 miljonu eiro izsaimniekošana Satiksmes departamentā ir jāturpina vērtēt Rīgas izpilddirektoram. Savukārt "Jaunā Vienotība" uzsvēra, ka pārkāpumus vēlas izmeklēt ar visu iespējamo rūpību, tāpēc bija jāveido komisija. Tas noveda pie mēra Staķa demisijas, un pašlaik nav skaidrības par domes koalīcijas nākotni; partijas turpina sarunas.
Rīgas domē ar opozīcijas atbalstu izveidotā komisija iespējamo pārkāpumu izmeklēšanai Satiksmes departamentā secināja, ka nevar pieņemt lēmumu par diviem iespējamiem pārkāpumiem, bet trešajā jautājumā pārkāpumu nesaskatīja, līdz ar to iepriekš atstādinātie Vaivods un Urtāns atjaunoti amatā.