Panorāma

Ministrijas maina pārstāvjus ostu valdēs

Panorāma

Armija ir gatava Valsts aizsardzības dienesta iesaukumam

Autotransporta direkcija paliek bez vadības

Atkāpjas Autotransporta direkcijas valde; dod mājienu par politiķu spiedienu pasažieru pārvadājumu jomā

Satiksmes ministrija (SM) pieņēmusi "Autotransporta direkcijas" (ATD) valdes rosināto atkāpšanos un vienojusies par tiesisko attiecību pārtraukšanu ar valdes priekšsēdētāju Kristiānu Godiņu un valdes locekli Modri Jaunupu, informēja Satiksmes ministrija.  Godiņš ļauj noprast, ka lēmums pieņemts politiskā spiediena dēļ lauzt līgumus ar pārvadātāju kartelī iesaistītajiem uzņēmumiem, lai gan tiesību normas to neatļauj un notiesājoša sprieduma vēl nav.

Ministrijas paziņojumā medijiem Satiksmes ministrijas valsts sekretāres vietniece  Ligita Austrupe ministrijas vārdā pateicās ATD valdei par ilggadēju godprātīgu darbu un ieguldījumu sabiedriskā transporta nozares attīstībā, savukārt valdes atkāpšanās iemesli nav minēti.

ATD darbības nodrošināšanai ministrija no 22. aprīļa ir iecēlusi uzņēmuma pagaidu valdi – par pagaidu valdes priekšsēdētāju iecelts Artūrs Caune, savukārt par pagaidu valdes locekli – Svetlana Mjakuškina.

Artūrs Caune pašreiz pilda SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" attīstības direktora amata pienākumus, bet pirms tam uzņēmumā bijis valdes loceklis. Tāpat Caunem ir pieredze AS "RB Rail" tehniskās attīstības un ekspluatācijas stratēģiju un finansējuma piesaistes jautājumos.

Savukārt ATD pagaidu valdes locekle Svetlana Mjakuškina ir pašreizējā Būvniecības valsts kontroles biroja direktore.

Tuvākajā laikā uz ATD valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatiem izsludinās atklātu konkursu, informēja ministrija.

Godiņš lēmumu par amata atstāšanu skaidro ar politiķu spiedienu rīkoties pretēji tiesību normām, kas nākotnē var radīt negatīvas sekas uzņēmumam un valstij.

Godiņš Latvijas Radio atzina, ka "redzot dažādus mājienus un arī parunājot ar dažiem nozarei tuvāk stāvošiem, kuri arī norādījuši un informējuši par to, ka ir jūtama vēlme panākt kādam atsevišķam uzņēmumam labvēlīgu rezultātu… Tas nav pieņemami."

Iepriekš valdība, skatot atbildes projektu Saeimas komisijai par konkurences uzraugu atklātajā kartelī iesaistīto trīs uzņēmumu iepirkumu līgumu laušanas tiesiskajām sekām, riskiem un zaudējumu atlīdzināšanas iespējām valsts interesēs, uzdeva Satiksmes ministrijai vērtēt Autotransporta direkcijas darbību.

Kristiāns Godiņš: Par amata atstāšanu
00:00 / 00:41
Lejuplādēt

"Pēc pirmā karteļa, kas tika atklāts, kāpēc vispār likumdošanā nav skaidri ierakstīts, ka kartelī iesaistītie nekad dzīvē nevar pretendēt uz publisko finansējumu? Vai arī pasūtītājam ir visas pilnvaras uzreiz lauzt līgumus... Ja šāds ieraksts likumdošanā ir – nav problēmu. Mēs labprāt izmantotu tādu pantu," atzina Godiņš.

"Autotransporta direkcija un uzņēmuma vadība nekādā veidā nav saistīta ar karteli. Tas, ka tiek mēģināts apzināti sapīt kopā, ir pilnīgi nepamatoti," uzsvēra Godiņš.

"Izteikumi un pārmetumi par karteli un mēģinājumi to sasaistīt ar Autotransporta direkciju un valdi ir absolūti nekorekta. Konkurences padome ir skaidri un gaiši norādījusi, ka Autotransporta direkcija nav nekādā veidā saistīta ar karteli.

Te viss apzināti sapīts kopā, lai radītu negatīvu fonu ATD un radītu priekšstatu, ka kādam līgumam vajadzēja būt citādam," sacīja Godiņš.

Viņš norādīja, ka neplāno atgriezties Autotransporta direkcijā. Citus darba pienākums šobrīd nav uzņēmies un lēmums nav saistīts ar cita darba piedāvājumu.

 KONTEKSTS:

Konkurences padome (KP) atklājusi aizliegtu vienošanos jeb karteli trīs sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju darbībās. Sods kopā 1,975 miljonu eiro apmērā piemērots trim reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem – AS "Liepājas Autobusu parks", AS "Nordeka" un SIA "Latvijas sabiedriskais autobuss".

Autotransporta direkcija konsultējās ar KP un Iepirkumu uzraudzības biroju, lai izvērtētu KP lēmumu ietekmi uz jau noslēgtajiem līgumiem un arī uz tiem, kurus paredzēts slēgt tuvākā vai tālākā nākotnē.

Autotransporta direkcija paudusi gatavību pirms termiņa izbeigt noslēgtos līgumus ar kartelī iesaistītajiem uzņēmumiem par pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu reģionālo autobusu maršrutu tīklā brīdī, kad KP lēmums būs kļuvis galējs, neapstrīdams un nepārsūdzams.

"Liepājas autobusu parks", "Nordeka" un "Latvijas sabiedriskais autobuss" KP lēmumu tiesā ir pārsūdzējuši. Turklāt "Nordeka" ir pat vērsusies Eiropas Komisijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti