Rīgā asfaltēto ceļu stāvokli šogad pirmo reizi pārbaudīja, izmantojot modernu tehnoloģiju no Somijas. Secināts, ka no asfaltēto ielu 1000 kilometriem noteikti jālabo vismaz 200 kilometri. Ceļi ir nelīdzeni, drūp un vietām ir bedraini. Par satiksmi atbildīgais vicemērs Vilnis Ķirsis no "Jaunās Vienotības" norādīja, ka asfalta segums var kalpot desmit gadus, taču pilsētā tā vecums vietām ir pat trīs reizes lielāks.
"Mēs redzam, ka 1. un 2. kategorijas ielas par 80–90% ir daudzmaz labā stāvoklī. Ja mēs skatāmies 3. kategorijas ielas, kas ir tādas mazas asfaltētas ielas, tad tur trešdaļa ir tāda, ar kuras segumu kaut kas būtu jādara, bet tas variē no "daudzmaz" vēl šobrīd līdz kritiskam, kas ar steigu ir jāmaina.
Tas apjoms, kuram kaut kas būtu jādara pavisam noteikti, būtu 200 kilometri, bet trešdaļā būtu jāiejaucas," sacīja Rīgas vicemērs.
Lai problēmu risinātu, asfalta seguma nomaiņai pašvaldība šogad plāno veltīt līdz 22,5 miljoniem eiro. Tas ir divreiz vairāk nekā pērn. Taču ar šo apjomu nebūs pietiekami. Ķirsis norādīja, ka ik gadu seguma nomaiņai vajag veltīt vismaz 45 miljonus eiro. Un šo summu dome cer sasniegt pēc diviem gadiem. Kāpināt izmaksas vietvarai izdodas visai sekmīgi, jo vēl 2017. un 2018. gadā, kad domi vadīja toreizējais mērs Nils Ušakovs no "Saskaņas", pašvaldība asfalta seguma nomaiņai veltīja 20 reizes mazāk, nekā tas ir šogad, kad šiem darbiem vietvara velta teju pusi no 55 miljonus eiro vērtā ceļu uzturēšanas budžeta.
"Vienkārši ar naudu palielināt būvdarbu apjomu, nerūpējoties un nedomājot, vai mainām specifikāciju, – tas nav īsti pragmantiski vai stratēģiski korekti.
Manuprāt, būtu labi izdomāt kādus risinājumus, ko mēs būvējam, kādus materiālus liekam un kā projektējam," vietvaras plānus vērtēja Rīgas Tehniskās universitātes vadošais pētnieks Viktors Haritonovs.
Haritonovs norādīja, ka būtu jāizvērtē, kādi spēkrati konkrētajā teritorijā pārvietojas. Pretējā gadījumā asfalta dzīves ilgums būtiski saruks.
Savukārt iedzīvotājiem jāņem vērā, ka šogad seguma nomaiņa notiks virknē ielu, piemēram, Aspazijas bulvārī, Gaujas un Kleistu ielā, Čiekurkalna 2. līnijā un ceļā uz lidostu.
Kopējais ielu garums Rīgā ir 1200 kilometri.