Ministrs atzina, ka atceltie reģionālo autobusu reisi ir ļoti sāpīga problēma. Bet pašlaik arī Autotransporta direkcijai (ATD), kura slēdz līgumus ar autopārvadātājiem, pārāk labi nesokas ar līgumu izmaiņām un reisu pārdali, lai novērstu problēmas.
Briškens gan norādīja, ka viņš kā ministrs nevar direkcijas vietā lemt par līgumu izmaiņām, bet sagaida no direkcijas vadības rīcību.
Lai risinātu problēmas tuvākajā laikā, ministra ieskatā, rīkojot nākamos iepirkumus par pārvadājumiem, līgumos būtu jānosaka stingrākas prasības un minimālās šoferu algas.
Pašlaik minimālo prasību nav, un, pēc ministra teiktā, negodprātīgie komersanti ieinteresēti savas izmaksas samazināt uz šoferu labklājības un pasažieru rēķina, jo šoferi spiesti strādāt ilgas stundas par mazu algu, tāpēc arī nav daudz interesentu šo darbu darīt. Līdz ar to šoferu trūkst, kas ir viens no uzņēmumu nosauktajiem iemesliem neizpildītajiem reisiem.
Briškens sprieda, ka ir jārisina šoferu algu problēmas, lai dabūtu šoferus atpakaļ nozarē.
KONTEKSTS:
"Liepājas autobusu parks" sistemātiski turpina atcelt reisus, kā iemeslu minot autobusu vadītāju slimošanu. Ministrs par to ir pieprasījis paskaidrojumus, un tagad ATD likusi daļu no "Liepājas autobusu parka" reisiem ne vēlāk kā līdz 30. novembrim uzticēt citiem pārvadātājiem.
Ja arī pēc maršrutu pārdales "Liepājas autobusu parks" turpinās reisus neizpildīt, tad ATD sola līgumu lauzt. ATD nenosauca precīzus maršrutus, kuri tiks "atņemti" "Liepājas autobusu parkam", - par to līdz oktobra beigām Liepājas uzņēmumam būs jāvienojas ar pārvadātāju "Nordeka".