Panorāma

Marks Rute: Maskava ir skaļa, bet NATO spēcīga

Panorāma

Panorāma

Aizvien biežāk konstatē mēģinājumus nozagt koplietošanas auto

Aizvien biežāk konstatē mēģinājumus nozagt koplietošanas auto

Viena no nozīmīgākajām kļūdām, ko mēdz pieļaut koplietošanas auto lietotāji, ir nepārbaudīt, vai pēc brauciena ir aizslēgtas nomātā braucamrīka durvis. Savukārt no patērētājiem daudz sūdzību ir par nespēju krīzes situācijā sazināties ar koplietošanas auto atbalsta dienestu. Iespējams, tieši šo abu faktoru sakritības dēļ nepilnu 9000 eiro rēķinu saņēmusi kāda "Bolt Drive" nomātāja. Šis notikums izgaismo arī citu aktualitāti – mēģinājumi zagt nomas auto ir biežāki, nekā varētu šķist. Un tas savukārt nozīmē, ka ar šiem auto mēdz vizināties cilvēki, kuriem nav tiesību to darīt.

ĪSUMĀ:

  • Kāda koplietošanas auto kliente saņēmusi teju 9000 eiro rēķinu par sadauzītu auto.
  • Viņa, visticamāk, pēc pakalpojuma izmantošanas nebija pārliecinājusies par automašīnas aizslēgšanu.
  • Aizvien biežāki ir gadījumi, kad cilvēki ar ļauniem nodomiem pārbauda koplietošanas auto durvis.
  • "Bolt Drive" lielā noslogojuma dēļ saziņa automatizēta.
  • PTAC aicina nozares uzņēmumus nodrošināt saziņu ar klientiem jebkurā diennakts laikā.

Sociālajā medijā "Facebook" aprakstīts gadījums, kad "Bolt Drive" kliente saņēmusi gandrīz 9000 eiro rēķinu par sabojātu koplietošanas auto. Autore raksta, ka auto izmantojusi vakarā, bet no rīta lietotnē ieraudzījusi, ka auto brauc. Vēlāk tas atrasts sasists.

Sieviete apgalvo, ka mēģinājusi sazināties ar "Bolt Drive" atbalsta dienestu, mēģinot ziņot par notikušo laikā, kad auto vēl brauca. Uzņēmums tikmēr norāda uz pretējo.

"Kliente diemžēl sazinājās pirmo reizi jau, kad mašīna bija avarējusi. Viņa pirmoreiz sazinājās ar atbalsta dienestu," norādīja "Bolt Drive" vadītājs Edvīns Kažoks.

Valsts policijā ierosināts kriminālprocess. Un, visticamāk, risinājums būs jāmeklē tiesā.

Aicina pārliecināties par auto aizslēgšanu

Tomēr šis gadījums izgaismo vairākas plašas problēmas, kas jo īpaši saistītas ar koplietošanas auto. Numur viens – braucējam ir lietotnē ne tikai jāpabeidz brauciens, bet arī jāaizslēdz durvis, ko daļa braucēju neizdara.

Durvju rokturu pārbaudi gan ikdienā mēdz veikt tie, kuri ne vien negrib maksāt par auto nomāšanu, bet kuriem nav vadītāja apliecības vai ir pārāk liels reibums. Uzņēmumā "Car guru" pat video fiksēts kāda cilvēka mēģinājums pārbaudīt, vai ir aizslēgts "Tesla" braucamrīks.

"Car guru" saskāries ar vairākiem desmitiem gadījumu, kad uzņēmuma nomas auto līdzīgā veidā paņemts bez atļaujas.

Vienā no gadījumiem klients pamanījis un paziņojis uzņēmumam, ka viņa nomātais auto nozagts, bet uzņēmums, ieraugot, ka tas tuvojas valsts robežai informējis Valsts policiju.

"Diemžēl tā pakaļdzīšanās beidzās ar to, ka tā mašīna avarēja. Avarēja tā, ka viņa ir uz norakstīšanu. Par laimi visas trīs personas, kas bija tajā mašīna, palika dzīvas," pastāstīja "Car Guru" vadītājs Vladimirs Reskājs. "Ņemot vērā to, ka tā persona, kas aizmirsa aizslēgt, ātri noreaģēja, mums paziņoja, mēs bijām sasniedzami, mēs ātri noreaģējām, mēs to personu nesodījām. Tie palika mūsu izdevumi."

PTAC aicina uzņēmumus uzlabot komunikāciju

Tieši iespēja ātri sazināties ar atbalsta dienestu ir vēl viena nozīmīga problēma, kas izkristalizējas, runājot par koplietošanas auto servisu. Lai gan Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) sūdzību par koplietošanas auto nav salīdzinoši daudz – šogad 57, liela daļa no tām saistīta ar nespēju sazināties ar atbalsta dienestu.

"Nevar būt tāda situācija, ka patērētājam nav iespējams paziņot par savu problēmu," skaidroja PTAC direktora vietniece Edīte Drozda. "Tātad nozarei būtu jāizvērtē, ņemot vērā, ka šis ir pakalpojums, ko var izmantot gan pa dienu, gan pa nakti, gan brīvdienās, gan svētku dienās, lai patērētājam ir iespējams kaut kādu problēmu gadījumā sazināties."

"Bolt Drive" atzina, ka pakalpojuma lielās popularitātes dēļ izveidota automatizēta sistēma. Lai izdotos runāt ar cilvēku, vispirms problēma jāapraksta lietotnē.

Tāpēc gadījumā, ja auto lietotnē pamanāt, ka auto turpina braukt, bet jūs to nelietojat, "Bolt Drive" vispirms aicina vērsties Valsts policijā.

Pretēja pieeja ir "Car guru", kas aicina vispirms zvanīt tieši uzņēmuma atbalsta dienestam, bet Valsts policiju iesaista izņēmuma gadījumos. Un tieši to arī iesaka Valsts policija – vispirms sazināties ar nomas auto atbalsta dienestu un tikai tad, ja tas neizdodas, ziņot Valsts policijai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti